-
Streaming problem
När man laddar hem en fil från DC++ lägger dig sen som nåt skumt format som heter .dctmp innan man laddat ner hela filen. Man kan ju titta på dessa filerna på pcn genom att öppna dom i nån mediaspelare.
Min fråga är om man kan ställa in nånstans i XBMC så man kan stream detta filformatet så man slipper vänta på att hela filen laddats ner? ( alternativt hålla på att kopiera filen och byta filändelse vilket är drygt)
-
Ända sättet är nog att skifta filändelse....
-
i XboxMediaCenter.xml kan du lägga till andra filformat i <videoextensions>
-
Tror jag inte utan dom stom står där är ju dom som stöds just nu man kan nog inte lägga till sådana som inte stöds
-
Jamen det är helt samma kompression som tex. avi/mpg, det ända som skilljer är filändelsen...
-
Var det inte *.dctmp som var frågan :confused:
-
pege: lägg till .apa sedan byter du namn på en avi till apa. Voila. Det funkar.
Tror får man göra i kyrkan. :)
-
Spydiga kommentaren kan man vara utan tro gör var & en som den vill heter religionsfrihet med ett annat ord, ang byte av filändelser så hade jag några filmer med Robert Gustavsson som inte gick att spela upp i XBMC för ca 1 mån sedan, jag bytte filnamn till *.AVI & lade till dom xbmc men inte fan gick den igång då, men nu stöds det i den senaste XBMC :D :p ;) :)
-
Undrar bara var man villl göra det för ... Som att streama *.rar arkiv från ftp och tro det räcker med ett login ... Krävs checksum ...Sen så är *.avi en "samlad" filändelse ... för att ta ett exempel så är både xvid och divx i grunden och botten mpeg4 och inget annat ... Använder bara filändelsen *.avi .. Sen för att läsaren ska förstå allt så börjar den med info om resten av filen ... Räcker väl så????
Svar på sista inläggD.S.