förstört min hitatchi 46 läsare..
skulle flasha min box, men mitt i flashningen var det ngt som gick snett.. nu sitter jag här med en läsare med endast halva biosen flashad.. vilket suger ganska hårt :P i vilket fall, jag har kvar orginal-biosen på min dator, men saknar nödvändig utrustning för att flasha chippet själv.. är detta någonting ni har utrustning för (läste i tidigare inlägg att ni saknade utrustning till v59..)?
om inte, vet ni någon man kan vända sig till för att få detta fixat? eller är det köpa ny box som gäller? tack på förhand!
det finns en snubbe i england som fixar dvdläsare
Hej jag hade också flashat om min hitachi och flashningen frös mitt i och den var stendöd , jag letade runt på internet och hittade en kille i England som fixar sånt.
På en Hitachi med en sk bad flash måste man löda loss chippet och programmera den i en extern programmerare och därefter löda tillbaka den.
avancerad lödning inget att rekomendera för vanliga hobby lödare
Han har tydligen 17 års erfarenhet av det här och vet vad han gör det är inte så dyrt heller
sök på http://www.xboxhacker.net hitachi flash recovery och du hittar mera info om det här
Han fixade min läsare och han behöver inte ens ha nycklarna dom kan han läsa ur den felaktigt flashade läsaren
skickade in min läsare och fick tillbaka den efter en vecka i original skick
jo men det är inte så lätt att hitta dom ställena
Jo men det är inte så lätt att hitta dom ställena dom finns inte på gula sidorna direkt.
Sedan är det ju tillförlitligheten jag läste noggrant igenom omdömen från andra som skickat in sina läsare till den här killen och alla var överlag 100 % positivt seriös kille lätt att få kontakt med svarar på alla email och för övrigt respekterad inom sin gebit ute på webben
Psxcare skulle kunna göra det men jag läste att då var dom tvungna att köpa in en tsop adapter för över 1800 kronor och då blir det ju dyrt
denna kille tar ungefär 550 kronor eller vad nu 50 pund blir frakten dit går på ungefär 160 om du skickar hela läsaren säkerligen billigare om du bara skickar med dvd läsarens pcb, så total kostnad cirka 650-710 kr
Har hittat tsop adaptern till ett bra pris
Hej har sökt ute på internet och hittat den tsop adapter som behövs om man vill fixa sin hitachi läsare detta är den billigaste jag kunde hitta
http://www.willem.org/catalog/produc...roducts_id=173
42 euro är ca 396 kronor