uppdatera gammal xbmc till nyaste?
hallåj.
Mitt första inlägg här efter att ha suttit och läst i trådarna ett litet tag.
Har precis köpt mig en xbox som idag har xbmc men den hänger sig varje gång jag försöker komma in i Musikdelen så jag tänkte att uppdatera den kanske skulle hjälpa, men då kommer problemet, jag har inte en aning om hur man gör :rolleyes:
nuvarande version av xbmc enligt systeminfo i xbmc är: 1.1.0 (Y) dec31 2004.
sen under står version av Mplayer: 1.Opre5-3.2.3 dec21 2004.
Jag har laddat hem från xbmp.uk.xbins.org filen XBMC-SVN_2007-10-15_rev10538-T3CH som jag fattat ska vara den nyaste.
Sen har jag läst att man ska byta ut xbmc-mappen på xboxen mot denna version. Men om jag tar bort hela xbmc-mappen så försvinner ju massa filer & mappar som inte finns med i den nya jag laddat hem, tex xboxmediacenter.xml eller är det bara att använda den gamla versionen av xboxmediacenter?
läste också att man i nyare version ändrar länkar i filen sources.xml som ska finnas i userdatamappen, men kollar jag i userdatamappen på det jag laddat hem så finns ingen sån fil med där, och i versionen på min xbox finns ingen userdatamapp alls :confused:
Så snälla hjälp en helt novis person att uppdatera sin mediacenter del så jag kan lyssna på musik på stereon genom min xbox.
Jag använder inte xbmc som dash utan den startar upp i avalaunch om jag fattat allt rätt :rolleyes: