Original inlägg av
MisterX
Och så jag är lite fundersam när du skriver att du installerat cromwell bioset? Har du installerat det eller var det redan installerat från fabriken?
Vidare skriver du att du har redan installerat Linux, hur gjorde du det om chippet inte har ett körbart bios?
Du skriver också att du är rädd att förstöra ditt bios, det är ju endast bioset på den ena eller andra banken på chippet som flashas om.
Du väljer vilken av flash-metoderna Flashbios (FTP) eller Cromwell (skiva) med switchen på chippet som du ska använda och precis innan du flashar så knäpper du om swichen till den andra.
Skulle flashningen misslyckas så är det ju bara och knäppa tillbaka switchen och börja om från början igen.
Personligen föredrar jag Flashbioset då det är smidigare att flasha över FTP och nätverkskabeln.
Du skriver bara upp ip-numret som kommer upp på skärmen(xbox) i adress fältet i datorn och vips så har du surfat in till xbox och chippet. Här väljer man bara det nya bioset att trycker på flash.
Av en för mig okänd anledning så ska bioset vara på 524 k för att fungera.
OBS. GLÖM INTE ATT SWICHA OM TILL DEN ANDRA BANKEN FÖRST INNAN DU TRYCKER PÅ "FLASH" IFALL FLASHNINGEN SKULLE MISSLYCKAS. OBS
Goggla på "team omega", finns lite info där.
/ M