-
VCD Filmer
Hej
Funderar på att köpa en Pioneer 525. Nu undrar jag bara en sak, säg att jag har en fil på min dator av typ mpeg och jag bränner ner den med Winoncd som VCD 2.0 kan jag då spela upp den på min Pioneer 525?.
Går det även med andra typer av filer typ DivX filmer asf,avi om man konverterar dom till Mpeg först och bränner ner dom som VCD?
-
Om du har ett program som konverterar de filer du har till VCD 2.0 format så kan Pioneer 525 visa filmen, liksom de flesta DVD-spelare som klarar av att läsa CD-R skivor - t.ex. Monyka 8200, Samsung 611, Sony 7700.
Det många missar är att det inte räcker att bara bränna ner en .MPG eller .MPEG fil på cd-skivan, utan man måste - precis som du tänker göra - använda ett VCD-program så att skivan man bränner följer VCD standarden.
-
har du något tips på ett bra sånt brännarprogram? som fixar så det blir VCD format?
joakim
-
Jag har aldrig bränt en vcd-film, men Adaptec skall ha ett program som heter VCD Creator. Det finns säkert andra program också.
-
CeQuadrart WinOnCd tycker jag är bäst på det. Men Adaptec har ju sin VCD Creator också som är skön, finns massor med program http://cgigate.digikom.net/netcare.s.../ubb/smile.gif