Lite funderingar ang. LT, uppdateringar osv!
Hejsan!
Har en RROD-konsoll som jag fått igång igen, haft den isärplockad med en fläkt ovanpå den andra GPU-kylflänsen och det funkar super. Nu har jag lite frågor!
1. Provade först med en gammal Intel-fläkt (50mm) som fungerar riktigt bra på 12V, som jag lödat fast uppe till höger på moderkortet. Den låter dock som en helikopter och köpte en ny 50 mm, men denna blåser knappt något alls i jämförelse? Testade att köra Intel-fläkten på 5V men då blåser den inte tillräckligt. Lånade en 80mm fläkt som på 12 V blåste som in i den, men lät lite mycket. Hittade också en 80mm fläkt hemma som på 12V inte blåser knappt något?
Hur kan det skilja så mycket? Den sista fläkten var stämplad med 0.68A. Hur vet jag om jag ska beställa en ny fläkt om den kommer blåsa lagom eller inte?
2. Har aldrig haft konsollen och lirat på Live, enbart uppdaterat i somras en gång. Nu har jag flashat den till LT och med BF BC2 skivan uppdaterade innan jag flashade. Kan man genom att köra "Test Live Connection" eller något sådant testa om jag kan köra live? För läste på internet att ifall man kör test connection och blir bannad så försvinner inte de olika funktionerna? Vore underbart isf så att man kanske kunde testa lite BF live ; )
I övrigt, tack för ett superbra forum!
Mvh. Jonathan