Byte av XBOX och i så fall varför?
Jag funderar på att byta ut min Premium (2007) som är flashad, vilken iXtreme vet jag inte. Varför jag har börjat fundera på att nu byta ut/uppgradera pärlan är för att min komponentkabel havererat. Och då blev jag allt bra sugen på en ny HDMI-kabel, tills jag upptäckte att min inte har någon HDMI-port. Då måste jag i så fall köpa ny komponentkabel, eller så köper jag en ny konsol.
Frågan är ifall skillnaden är stor mellan HD AV Komponent v. HDMI-kabel? Som tillägg så har jag en 52" Full-HD LCD-TV på väggen.
Och sen är det ju inte bara en fråga om bildkvalitet, utan även prestanda i övrigt. Nya Slim har ju ännu ingen lyckats flash, och den verkar som övriga nya konsoler ha värmeproblem. Det finns ju hur många olika versioner av 360 som helst på marknaden, min Premium finns ju i två utgåvor, sen Arcade, Elite, Super Elite, Slim och säkert någon jag glömt. Vad är skillnaden mellan dessa som är värda att nämna?
Jag ser helst efter bra bildkvalitet tack vare min enorma TV, som jag vill nyttja till fullo. Sedan är prio 2 själva flash/moddningen. Just nu bränner jag ju spel till skiva, vore helt klart smidigare med en form av mediacenter och modda en HDD. Men då måste man väl punga upp sig för en fet HDD också.
Vad har ni för tips och vad är de egentliga skillnaderna (även gällande flash/modd)? Tack på förhand!