Kan jag koppla in alla ir-mottagare till en usb-hub?
dvs, buzz, guitarhero, singstar osv... om jag kopplar de till en hub och sen in i konsolen, fungerar de då?
min ps3:a har ju bara 2 usb och det är lite krångligt att hålla på och byta hela tiden
Printable View
Kan jag koppla in alla ir-mottagare till en usb-hub?
dvs, buzz, guitarhero, singstar osv... om jag kopplar de till en hub och sen in i konsolen, fungerar de då?
min ps3:a har ju bara 2 usb och det är lite krångligt att hålla på och byta hela tiden
Troligen kommer dom inte fungera riktigt så som du tänker, du vill att te.x. Buzz Kontrollerna används istället för Guitar Hero guitarerna och sådär när du byter spel... men det lär gå att ha flera mottagare om du vill kuna spela som fler än vad usb portarna stödjer (jag har inga sådana här tillbehör, så jag vet inte hur dom fungerar... behövs det fler mottagare per guitarr t.ex.?)
Med Rockband får man med en liten 4* portas strömmatad USB hubb o det funkar fint, hos oss på jobbet kör vi med 2* 7portas D-link hubbar på vår butiks PS3a.
Dock ang Singstar så om din Ps3 har stöd för PS2 spel borde det fungera, i värsta fall fins det ju singstar för ps3 med trådlösa mikkar, om de fungerar med 2 spelen har jag inte testat :) *saknar den kvinnliga karaoke genen*
Skadar inte att prova.
Kör du med JB så får du iaf koppla ur dina Buzzrar, de sabbar lite i uppstarten märkte jag på min 60Gb Ps3 hemma.
Den bootar med JB o sen åker en 7-ports Dlink USB hubb in med massa gott gott.