Vilken av alla moddar bör man välja?
Jag har haft min box som original nu länge i väntan på att främst kunna flasha 0225 (tror att jag har den iaf) och nu när det börjar närma sig iextreme 2.0 och jtag verkar finna sin väg till denna typ av box så blir jag väldigt fundersam på vad man bör satsa på..
jag har ingen erfarenhet av flashning eller några verktyg för att flasha så planen är iaf till en början att få allt gjort inne hos psxcare, då det alltid funkat innan hos er :)
men frågan jag ställs inför är vilken av alla olika flashar/moddar man bör välja?
planen är att kunna lira LIVE!
vad jag vet vilka alternativ som verkar finnas (vad jag funnit) så är det:
* Jtag - lödning och fix? hur bra är denna, läst om en mängd fördelar men hur ställer sig detta till säkert LIVEspelande och hur ofta måste man uppgradera/uppdatera?
* iextreme 2.0 - flashing som är väldigt LIVE säkert? haft iextreme förut på tjockboxen och det har alltid funkat (fram tills jul för snart 1 år sen då boxen dog), uppdatering ofta? och OM ja, hur svårt är det att göra hemma och vilka verktyg behövs?
* xk3y - verkar ju väldigt trevligt av de jag läst! lovar stor LIVE säkerhet men vad jag läst i trådar i forumet så verkar detta vara mycket prat för att boosta försäljningen? vet att info inte finns om denna i mängder och läst swizzys lilla testresultat av denna oxå som verkar lovande. även så läste jag nyligen från swizzy, citerar "3. Köp XKey och kör tills den slutar funka med dashboard update och hoppas på att dom löser det (om den nu slås ut av en dashboard update, vilket är väldigt enkelt för MS om dom bara vill )" kommer xk3y skaparna lyckas ligga steget före MS?
finns det fler, bättre alternativ? och vilken bör man satsa på av dessa för framtiden? då MS verkar ju löjligt bestämda på att bråka med de olika moddarna!
tack för svar :)
//HockeySteffe
ps. har läst runt på andra forum/tester och även försökt hitta i detta forum, men utan större resultat! det står massa bra om sakerna men kan inte komma underfunn med vilken man bör satsa på? ds.
Vilken lösning passar min feta låda bäst? =)
Hej!
Jag har en liten fråga, om vilken lösning som skulle passa min gamla 360 bäst =)
Min e köpt 2006 tror jag, året den kom iaf och hade den flashad hos er medsamma...
Alla spel och uppdateringar från dessa har fungerat klockrent, aldrig något problem, förrän nu. (Fable III funkade mot min förvåning då alla grät över AP25, de va gott)
Jag hör prat på xk3y/xkey/x360key och allt vad den nu heter..? Att den finns hos här för 995 + montering. Detta låter väl vettigt?
Jag sitter på dashboard 2.0.12625.0
Jag vill kunna spela från HDD, en extern 2TB t.ex. (inte från xboxens då den bara e 20GB stor) och jag vill kunna spela alla nya spel som nu hindrar mig, t.ex fifa 12, nhl 12 och alla nya som innehåller xgd3. För alla nya kommer innehålla den yes?
Vidare vill jag kunna uppdatera den relativt enkelt, inte behöva skicka in den för t.ex. ny flash var 3:e månad, är student så har inte dom pengarna, hur mkt jag än vill stödja denna underbara verksamhet XD
Detta är mitt enda alternativ? xk3y/xkey/x360key vill säga...
Slutligen, är det enkelt/skitjobbigt att lägga över spel på min WD 2TB HDD och sen bara plugga in den? Eller finns det nån guide lr nått för hur man faktiskt går till väga? =)
Är ny på det här, vilket ni ser, har endast kört spel genom abgx360 o sen bränt dom = lycka. Men är inte helt utan skillz och all hjälp är uppskattad!! =)
Min tidigare fundering...
Hej igen!
Någon som e sugen på att svara på min fråga? =)
Jag undrar vilken lösning som e bäst för mig, 360key/xk3y eller nått annat?
- Vill kunna spela från HDD
- Vill inte skicka iväg xboxen oftare än nödvändigt (vill alltså ha nånting som är hyfsat enkelt att uppdatera själv)
- Vill ha stöd för o spela allt (xgdr3 e väl det nya?)
Denna xk3y är den enda iaf jag vet som kan detta =)
Jag har ju en fet 360 från 2006, flashad tidigare hos psxcare och kunnat lira allt fram tills nu XD
Har dashboard 2.0212625.0, om det är väsentligt =)
Tack på förhand!