DLC till 360-spel enklast möjligt
Halloj!
Jag har suttit och googlat en del och skulle säkert kunna gräva mer, men så kom jag fram till att jag ville vara lat och jag har samtidigt inte sett någon tråd om detta.
Låt oss säga att jag har laddat hem en full version av UFC Undisputed 3 (uppackat och fungerande ifrån extern) och sen vill lägga in en DLC som heter t ex. "Fighter Pack". När jag packar upp den på datorn så får jag (som med all annan DLC) upp en mapp som heter typ "5451087D" med undermappen 00000002 som i sin tur innehåller en fil. Jag antar att detta är någon form av GOD-format eller liknande?
Frågan lyder iaf; Vilket är det absolut enklaste sättet att lägga in den här formen av DLC och få det att fungera? Jag spelar ifrån extern HDD men vad jag förstått så ska ju all DLC ligga på boxen. Behöver jag hålla på med TUs eller något sådant eller kan jag bara lägga 5451087D-mappen någonstans och få det att fungera?
Ska tillägga att jag inte har några problem att få DLC att fungera på Arcade-spelen eftersom dom redan ligger på HDD i GOD-format och det är bara att lägga in DLCs i rätt undermappar.
Mvh