-
Pris för hela rasket
Halloj
Jag är nybliven ägare av en X-Box och har snabbt insett att den behöver modifieras.
Jag har ingen aning med vad eller hur så jag undrar helt enkelt.
Hur mycket kostar en moddning med nåt (bra) chip, ny hårddisk samt flashning (all inclusive)?
Jag vill kunna lägga spel och filmer på hårddisken utan trassel samt kunna stänga av trim chippet och kunna köra i originalläge.
mvh
Gert
-
Beror på vad du vill göra med den antingen X2 lite el X2 pro. Vad är skillnaderna jo att PRO vers har 4 olika bioser du kan skiffta mellan (ladda in själv) & har en switch uppsats på utsidan av boxen. Mer för XBOX proffs som skall köra LINUX osv.
Du kan lugnt klara dig på en X2 LITE vers på din box, den har redan en fungerande bios installerad & bara lägga till ett antal xx kronor på en switch som stänger av & på din bios, tex när du ska lira LIVE, då måste man åxå låsa sin HD om man skall köra live på ORGINAL bioset.
-
Jag vill ju ha så mycket som möjligt för pengarna men det behöver inte vara nån overkill.
Kommer nog inte att utforska alla möjligheter med boxen, bara gamea och kolla på filmer.
Vill inte påta i eländet själv, nån (psxcare) får fixa..
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av GertLind:
<strong>Jag vill ju ha så mycket som möjligt för pengarna men det behöver inte vara nån overkill.
Kommer nog inte att utforska alla möjligheter med boxen, bara gamea och kolla på filmer.
Vill inte påta i eländet själv, nån (psxcare) får fixa..</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Säkraste valet är som sagt X-ecuter 2 lite + extra switch eller x-ecuter 2 PRO (switchar ingår alltid). Då kan du uppgradera BIOS även när det börjar komma bios som kräver mer än 256K, samt du kan stänga av chippet när du skall spela på XBOX Live (vilket faktist är kul...)
-
Ok Hansi.
Vad kostar Kalajset och när har du tid.
-
Xecuter 2 lite + switch 1.600:-
Xecuter 2 pro inkl switchar 1.845:-
-
...och vi fixar installationen på 30 minuter - 2 timmar om inte någon tekniker är sjuk eller att det kommit in på tok för många boxar på för kort tid precis före dig...
-
Ok, Kommer nog att behöva en HD också.
By the way.
Kan vi göra någon form av paketpris.
Det du nämde (Pro varianten) + HD av någon rekommederad sort.
2 sådana uppgraderingspaket med installation på befintliga X-Boxar samt :
2 eventuellt 3 Nya X-Boxar Patchade och klara.
Ska vi ta det över telefon ?
-
Japp, ring mig imorgon 08-615 21 60 eller 643 26 13.
Eller maila psxcare@netcare.se.