-
Kan man använda...
Hej!
Fnderar starkt på att skaffa mig en Xbox snart men har en del frågor.
För det första så vill jag ha det så lätt för mig som möjligt. Det jag vill är att kunna se filmer DVD och ev. brända filmer, Även import filmer (regionsfri)
Vill kunna spela ev, brända spel som inte nödvändigt behöver vara brända på en DVD skiva utan mera på CD-RW vanlig skiva.
Finns det även någon möjlighet att i själva Xboxen lägga in någon appl. så att man kan ta ex. ett lånat spel från ngn. polare och genom en knapptryckning lägga över en kopia på Xboxens hårddisk, och sedan spela trots att man inte har cd:n i?
Går det även att spela spel man har importerat från USA (NTSC) format...
och den sista frågan men som förmodligen inte hör hemma i detta forum....vet någon om det kommer att komma expansioner till det underbara spelet "Morrowind" till Xbox (som alla som har Pc har)
-
En modifierad XBOX kan läsa brända spel, filmer osv. Dock kan inte alla xbox läsa alla typer av media, enda säkra mediat är DVD-R eller DVD+R.
Xbox media player spelar upp divx, xvid, mpeg, mp-3 osv.
XBCOPY kopierar enkelt in ett spel till hårddisken, dock kan vissa originalspel kräva lite extra handgrepp (patchar) för att trivas på hårddisken.
-
Skaffa dig en xbox med Samsungläsare, då slipper du bekymmer med media, jag har själv testat följande: Mr Platinum cd-r, Kodak Gold cd-r, Maxel cd-r, PC-Line cd-r, TDK cd-r, Verbatim cd-r, Memorex cd-r, Lead Data cd-r,Verbatim dvd+r, HP dvd-r, Sony dvd+r mm mm.Allt bränt mellan 4x-40x, tror inte det fins mycket som inte funkar i en Samsung läsare.
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Dumbo:
<strong>Skaffa dig en xbox med Samsungläsare, då slipper du bekymmer med media, jag har själv testat följande: Mr Platinum cd-r, Kodak Gold cd-r, Maxel cd-r, PC-Line cd-r, TDK cd-r, Verbatim cd-r, Memorex cd-r, Lead Data cd-r,Verbatim dvd+r, HP dvd-r, Sony dvd+r mm mm.Allt bränt mellan 4x-40x, tror inte det fins mycket som inte funkar i en Samsung läsare.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">dvd-rw fungerar inte på Samsung.
-
Jodå. Kanske inte alla, men de dvd-rw från clas ohlson jag kör funkar då finfint i min samsung men inte i philips lr thomson.
-
Jag kör med Memorex DVD-RW i min Xbox med Samsung DVD och det funkar hur bra som helst...