Val av videokabel till proj/TV?
Har skaffat en Panasonic PT-AE100 projektor och tänkte nu skaffa en X-box för att få en enda device istället för DVD och HTPC. Sen att man får en spelburk på köpet är ju inte så fel ;)
Nu ska jag välja en lämplig kabel för video ut. Har tittat på "XBOX RGB+S-video+AV+optisk digital guld" och "High Definition AV pack (original)". Är rätt kass på olika signalstandards så har några frågor kring detta.
Min proj har komposit, s-video, VGA samt komponent in och klarar 525i (480i), 625i, 525p (480p), 750p (720p), 1125i (1080i).
- Det bästa är väl att köra komponent från X-Box till projektor och då antar jag att man köper "HD AV Pack"? Bör det funka med min proj?
- Nu skulle jag ju egentligen vilja ha bild både till proj och TV och då funkar det väl inte med ovan sätt. Om jag köper en "RGB+S-video+AV+optisk" kan jag då ex. ta ut både s-video (projektor) och komposit (TV - tror inte min TV klarar RGB) samtidigt?
- Ett alternativ till ovan att skicka s-video till projen är ju att skicka RGB. Kan jag på nåt sätt få in denna signal i min proj, ex. genom VGA-porten?
- Vad skiljer egentligen mellan RGB och komponent?
Hade varit kanon att få lite klarhet i detta så jag får ut max bildkvalitet.
/Freddan