-
Är det ruggigt svårt ?
hej!
jag ska kanske köpa en PS2a, o då köpa ett messiah chip. dock så tänkte jag löda in den själv.
nu e min fråga: e det svårt ????
jag har lött in lite 50/60Hz zwitchar m.m. till snes. e det super svårt ???
har en lödkolv med 200-4500 graders värme o 1 mm spets. går det med den kolven ??? har jag för fet spets ??? vilken storlek på spets skall man isåfall ha ??? kan man slipa ner sin nuvarande spets ?
tacksam för svar!
-
En fråga angående 50/60 switcharna till snes gör det så att man kan köra ntsc spel på pal maskiner då isåfall så kan du skriva länken med info hur man gör det
-
Denna funktion tror jag gör så att man kan spela PAL-spel i 50 eller 60 Hz (med en strömbrytare e.dyl. för att välja alternativ).
För att spela NTSC-spel krävs ytterligare modifikation. Kombineras den med 50/60 Hz-modifiering, kan man välja mellan 50 och 60 Hz även för NTSC-spel. Vissa senare, eventuellt bara japanska, NTSC-spel sägs kräva att man kör dem i 60 Hz, och då blir frekvensmodifikation essentiell.
Amerikanska spelkassetter sägs vara något större än europeiska till storleken, så för att över huvud taget kunna stoppa ned dem i kassettfacket, måste man vidga det.
Allt detta har jag läst om på div. Internetsidor, och jag kan inte garantera att det verkligen stämmer.
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av RoZion:
<strong>hej!
jag ska kanske köpa en PS2a, o då köpa ett messiah chip. dock så tänkte jag löda in den själv.
nu e min fråga: e det svårt ????
jag har lött in lite 50/60Hz zwitchar m.m. till snes. e det super svårt ???
har en lödkolv med 200-4500 graders värme o 1 mm spets. går det med den kolven ??? har jag för fet spets ??? vilken storlek på spets skall man isåfall ha ??? kan man slipa ner sin nuvarande spets ?
tacksam för svar!</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">4500 är nog lite varmt :-)
350 grader brukar vara en lagom inställning, speciellt då man använder smala spetsar (1mm bör gå bra) eftersom temperaturinställningen brukar vara kalibrerad efter grövre spetsar och du därmed i verkligheten har lägre temperatur på spetsen. Du skall inte slipa spetsen.
-
Nån som kan ge mig en länk så att jag kan få ett regionsfritt snes?
-
Svara då för fan jävla loosers
-
Ett lysande exempel på hur man skall bete sig för att bli raderad från forumet...
-