Det är 99% lite-on i alla butiker nu tyvärr.
Jag tog de säkra före de osäkra och beställde en flashad Elite idag.
Printable View
Jag köpte en beggad med garanti från butik.
Jag fick min från tyskland med men om man läser om flashning på psx care *******s och chip n play blir man bara mer snurrig.
Vad jag fattat benq har vita kablar och lite-on (philips) gula kablar fast båda släde ser likadana ut.
Men där börjar problemet...ena ställe säger att benq(vita kablar) går flasha annan säger att det har kommit nya benq som inte går flasha men samtidigt nämner inte ens om lite-on(philips).
Lite-on(philips) går inte glasha/chippa.
Så ny när jag jämnför enlig beskrivningar har jag en benq läsare (med vita kablar) men kan jag flasha eller inte!!!!???:confused:
Då kan du flasha! Det är bara till att köra på!
"<c4eva> dvdkey extraction successful on liteon, key update/write to any drive successful(liteon included), work continues to dump/write fw"
Ser ut som de kommer framåt iaf. :-)
haha MS måste bara HATA c4eva.... :-)
:) c4eva kan sina saker!
En bild också:http://img253.imageshack.us/img253/6992/23082008hg0.jpg
Vet inte om den är äkta. Kommer ifrån Xbox-scene forum.
Känns som äkta! tror inte den hade fått ligga kvar länge på X-S om de var en fejk!
ok, ändå lite osäkert eftersom folk där sa att de på efnet sagt att bilden var fejk.
Spela roll om bilden är fejk. ;-) Jag litar på det som sägs i IRC-kanalen. :)
Liteon.Tools.DVDKey.Extractor-Geremia
you can retr your drivekey using this from new Liteon drives
Någon som vet om denna är fejk eller ej?
Det är väl med detta program som bilden på föregående sida och i länken nedan har blivit "tagen"?
Om ni undrar vem Geremia är, se här http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=10204.0
NICE!
Då kan vi nog komma igång med lite xbox 360 leveranser igen med drivarna utbytta mot spoofade hitachi eller samsung!
Kan man alltså spoofa redan nu?
Jag laddade hem programmet som läser ur nyckeln för c:a 20 minuter sedan, och vi måste bygga lite hårdvara för att koppla dvdläsaren till datorn eftersom programmet INTE läser via SATA kabeln utan drivens serieport...så det tar nog en dag eller två innan vi ens läst ur en nyckel.
Jag tänker sova en stund nu, efter att ha gjort 3 dyk + ridit 1 timme igår och gjort 2 dyk och ridit 1 timme idag så börjar orken tryta lite...
slängde upp programmet för er som letar.. Liteon.Tools.DVDKey.Extractor-Geremia
Citat:
DVD key grabber for Benq and Lite-on
It receives DVDkey from drive serial port and save to file, you need a LVTTL-RS232 converter (max3232) between COM1 (embedded COM1 on motherboard, 0x3F8 IRQ4) and TX RX pins on drive power cable (for liteon the trace to powercable are cut, need a little soldering).
It also saves identify.bin and inquiry.bin, for the spoof lovers.
This "unlocks" also Benq to accept MTK vendor ATA cmds (dosflash etc...), not for liteon
You must power on PC without sata cable connected to drive.
You must poweron the drive with tray half opened and eject switch in open state.
You must power off an on again the drive each time you run the app.
For rs232 troubleshuting, consider that Liteon by default outputs an endless stream of 0x00 and 0x01 at 115200 8N1, you should see it with Realterm with display set to hex
As always, us at your own risk
Thanks and respect to Tiros, Schtrom, TMF, Redline99, c4eva
Geremia
Men man har inte direkt kommit närmre en flashning eller chippning utan att byta ut läsaren? För om man skickar in 360 till MS så ser dom väl att läsaren är utbytt?
Så flashning kan man utesluta nu, det är byte av läsare som gäller?
Man kan ju alltid behålla liteon driven och byta tillbaka vid ev reparation.
Frågan är om lödningarna kommer synas :D
Jag hade nog tur för jag hade 360n på lagning i tyskland för felkod E74 och när jag fick tillbaks öppnade jag den och upptäckte att läsaren var VAD 6038 men enda som jag blev förvnad var att tillverkningsdag var April 2008 och märket verkade vara philips & benq. Den gamla var hitachi
Jag vet inte varför jag lyckades få den här verkar gå i perioder.
Men vad jag fattat borde den här gå flasha och om man jämnför med beskrivningen om kabel färgerna stämmer det i så fall för min del.
Hej!
Hansi, skulle höra.
jag har en Lite-on xbox arcade plus att jag har en samsung drive från en annan 360 liggandes. När tror du att ni kan hjälpa mig spoofa?
Vad skulle det kosta.. har som sagt läsaren, vill bara ha hjälp med spoofningen.
//Olof
Enligt c4eva så kan dom redan flasha Lite-On via serieporten, det som återstår nu är att modifiera fw så att allt blir rätt...
Så det är bara att vänta några veckor till , ta det lugnt allihopa och låt hansi dyka och rida lite till i lugn och ro !:rolleyes:
[13:07] <+c4eva> dvdkey extraction successful on liteon, key update/write to any drive successful(liteon included), work continues to dump/write fw
Svarar å Hansis vägnar då jag jobbar istället för att rida o dyka :D
När vi har testat o utvärderat sätter vi ett pris o meddelar alla detta genom information på hemsidan.
Innan vi testat själva o sett hur mycket arbete det ligger bakom så är det svårt att sätta ett pris eller hur :D
Sant sant, så slipper vi få knasiga effekter av att han hör att det går o sen tror att det går på alla då vissa kan strula o ändrar info i shoppen som ställer till det för oss andra *ler sött*
Ja vi har ibland med vissa Hitatchi79or lite strul beroende på kvalitet på lasrar och läsare med mera... Men efter en tid löser vi det och om inte o vi ruttnar kastar vi in chipp i dem med.
Tror ni dessa skulle funka?
http://www.electrokit.se/item_show.php?code_no=41002889
http://www.lawicel-shop.se/shop/defa...=58228&lng=SWE
Kan säkert säga att det fungerar , lödde ihop en rs232 läsare enligt skissen som finns , inget snyggbygge men den fungerar. Har nu läst ur nyckeln ur min lite-on UTAN connectivity kit.
Funderar på att lägga upp filmen som beskriver hur jag gör :)
Snälla lägg ut en detaljerad film.
Vad hade du för ersättnings-DVDspelare?
Vart fick du rs232 ifrån?
//Olof
"work continues to dump/write fw"
Måste väl innebära att dom inte är färdiga med att knäcka firmware...
Hade dom varit det hade det väl inte behövt spoofas!
Tror ni dom lyckas med det då?
Frågan är om man skall satsa på en replacement-drive eller vänta tills den är knäckt..
Orkar inte vänta tills lite-on går å flasha, så jag sålde mitt xbox idag för 2300:-
Blir inte nytt xbox för min del. Helt missnöjd med det hela.
Imorgon köper jag ett PS3 80GB så får vi testa den uppfinningen.
Hare
360 Drive Switcher v1.3.848.0
Nice little app to enable you to add spoof data from lite-on to any other firmware ready to flash to hackable drive.
http://360patches.com/forums/index.p...sa=view;id=850
Firmware Toolbox v4.7
Description: ---------------------------------------------------------------------
Maximus - FIRMWARE TOOLBOX V4.7
---------------------------------------------------------------------
Long time without update, well here is it with small additions
WHATS NEW ON V4.70:
- ADDED: Spoofing drives to Lite On model
- ADDED: Detect/Remove Hardware (DVD-ROM) (on File Menu)
- ADDED: Ixtreme 1.4 No-Check Bit firmware for 79 Drives
- FIXED: Several bugs.
Note: The No-check bit option for 79 drives is not set as default firmware
on Smart hack patcher option, you need to choose it from the list on the
Special Firmwares section, the reason is it could be unsafe and lead to M$
detection.
Congrats to geremia, c4e and all others for the latest Liteon releases
http://360patches.com/forums/index.p...sa=view;id=852
Lite-On/Benq DVDkey extractor huge tutorial
Description: Hi to everyone, DeViLs360 here from #fw & #Stealth360 on efnet, I decided to take all info i could find on this hack and put it in a noob friendly way, 99% taken from information found on xboxhacker you know who you are and just converted into legible English, hope it helps.
The purpose of this tutorial is to summarize all equipment and handling necessary for the extraction of the dvd key and the spoof identification from the lite-on dvd drive.
With that, you will be able to replace your lite-on drive which is not yet flashable, with a flashable Hitachi / Samsung / Benq
Here we go hope you are ready
http://360patches.com/forums/index.p...sa=view;id=851
Det ser bättre och bättre ut för var dag som går :D:D:D
Vi hann få igång vår adapter nu och kommer testa hur det fungerar med spoofade samsung, liteon och hitachi under helgen. OK vi var väl några dagar senare än vi borde men jag skyller på att vi varit tvungna att inventera lagret inför bokslut 31/8....
Vi har bara en lite-on och ett halvdussin samsung kvar på lager, så vi kommer ägna lite tid åt att fixa spoofning av hitachidrivar vilket är lite knepigare än samsung och benq eftersom man bara flashar de sektorer som skall patchas + checksummesektor.
Efter helgen lär vi börja erbjuda byte av lite-on till andra dvdläsare, så vi vill inte se fler erbjudanden om spoofning mot betalning i vårt forum.
Ahh det hade ju kommit en uppdaterad 360fwtoolbox så jag slipper sitta och lära mig dosflashning av hitachisektorer igen.
Vi spoofade precis en benq till en lite-on vilket gick bra. Nu skall vi prova med en hitachi, vilket bör vara klart om några minuter.
Mer info om Lite-On Spoofningarna som vi trollar mer hittar ni här:
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35246
Vi lyckades nyss få igång en BenQ på en av de maskinerna som det satt en Lite-On i :D
Nu skall vi pova flasha en Hitatch och en Samsung med för skojs skull.
Hitachi igång nu, skönt, det är dom vi har flest av på lager.
Bara å lämna in era 360 med lite-on så byter vi till spoofade hitachi, kostar 1.500:-
Weeh ditt lyllo. Fick tillbaka min idag från tyskland och såklart har de satt i en lite-on (gula kablar). Detta finner jag inte alls roligt. Har verkligen inte råd att spoofa den.
Ni som har den här skiten till dvd-läsare, låter den som ett jetplan? Jag kan fan inte spela längre med den ljudnivå som är. Kanske har att göra med att den har varit på lagning men polarens blev fan så mycket tystare efter lagningen o den lämnades innan de började med Lite-on läsarna. Nu åker den tillbaka till tyskland!