seaFox:
.Iso eller .gcm filer ska det vara
Ja man startar spelet via datorn varje gång(Tar några sekunder)
Jag föredrar Programmet Phoenix , där man både kan skapa backuper samt ladda in gc spel
Printable View
seaFox:
.Iso eller .gcm filer ska det vara
Ja man startar spelet via datorn varje gång(Tar några sekunder)
Jag föredrar Programmet Phoenix , där man både kan skapa backuper samt ladda in gc spel
vet inte om det är emot reglerna på något sätt i så fall ber jag om ursäkt men vart kan man hitta programmet phoenix?Citat:
Original inlägg av Cubepro
Är det den här ni menar
Måste man betala efter en månad när man bara ska göra tricket?
/sigma
Nej, det behöver man inteCitat:
Original inlägg av Sigma
Ursäkta mig men vad e PSO och BBA ?????
Phantasy Star Online och BredBandsAdapter
Har du inte läst tråden eller :-)
oki sorry måndag morgon behöver kaffe
Jag tänkte skaffa GC BBA + PSO, men behöver veta om det fortfarande funkar eller om Nintendo har fixat BBA eller (mer troligt) PSO så att det inte funkar längre.
...det var någon mysko snubbe med nintendouniform som var inne på lagret och mixtrade med våra PSO-skivor, nu förstår jag vad han höll på med innan vi jagade ut honom...
Va??? Du skojar antar jag...
Det gör ju inte göra något med skivorna?
ah... läste inte inlägget ovan... trodde du rökt på lr nått.... sorry!
tips till alla btw: www.warppipe.com mario kart online =) spela mot mig
Så de går alltså. Kommer James Bond Everything or Nothing funka bra tror ni. Har dom fixat så att de inte hackar längre en då. Och Kommer det ett chip nån gång eller e de bara ett rykte
Tack för varningen. Jag köper grejerna hos nån annan istället.Citat:
Original inlägg av Hansi
Oj vad komplicerat att fixa så att man kan köra kopierade spel.. Och att det är SÅ svårt att knäcka GC kunde jag aldrig tänka mig, Xbox och PS2 knäcktes ju hur lätt som helst.
Vad höll nintendo snubben på med då?
E de inte nån som kan lägga ner lite tid på den här kuben och typ rycka ut buggen från PSO o lägga det på en separat skiva så man slipper leta efter PSO och lägga ner pengar på det. Det skulle ochså vara smidigt med ett chip för att separat bara dra igång det via nätverk eller köra orginal spel enligt vanlig standard. Vad skönt det låter ellerhur?
Går det att göra tricket med PSOIII också eller?
Nee.. Det är ju en bugg som är specifikt för de spelet. Det är med allra strörsta sannolikhet fixat så att det inte blir samma igen. Det har nog nintendo markerat väl för tillverkaren antar jag.
Jag läste på GC Compatability List-forumet att PSOIII använder en annan port för att ansluta + att den känner av om den blir dirigerad till en lokal ip-adress. Det krävs en loader som kan lyssna på någon annan port än 9100 (PSOIII använder port 9103 medans alla nuvarande loaders lyssnar efter inkommande trafik på port 9100). Och innan det släpps en sådan loader så funkar ej PSOIII för att ladda och streama spel.
Jag har hållt på i tre dagar nu med att bråka med windows och gamecuben, men får det fortfarande inte att fungera. Har konfigurerat precis enligt guiden, men image filen laddas aldrig in. loadern laddas, men inte spelet, så när PSO grönskan försvinner blir allt bara svart istället. Ska jag lägga ner, eller har någon en lösning?
Precis samma problem hade jag när jag körde Cuben genom en router...
Provade med en korskopplad kabel och koppla in cuben till datorn direkt.. fungerade perfekt..
Mmm, korskopplad kabel för att koppla in gcn direkt i datorn är det enda rätta om du vill få det att funka utan problem....
Ah, tack. Nu fungerar det nästintill felfritt.
vet ni VART man kan ladda ner gc spel då? :S
På DC som så gott som allt annat :)
ok,, vilken hub och vilken uppkoppling har usern? :D under 10 mbit så laddar inte jag av han,, fett segt dåCitat:
Original inlägg av Dave.Lister
Om ni har edonkey2000 så kan ni ladda hem ett litet program som heter edonkey crawler mä hjälp av det så hittar ni massor av spel till gc mä edonkey2000!!!
===============
Nu har det äntligen kommit en fungerande chip till Gamecube, så man kan köra spel från mini-dvd-r eller dvd-r skivor
Mer om det i forumet:
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=19178
Prylar i webshoppen:
http://www.psxcare.com/section.php?xSec=29
===============
Trevligt att ni fått in det nu :)
Nu ska jag bara se när jag har råd att få ett inpetat i gcn...
Förresten, kommer ni att göra sån där kalibrering av lasen som gör att den lättare läser minidvdr när ni monterar Viper GC-chippen?
Jag skall rota fram laserstyrkemätaren (vet inte var den är efter flytten...) och mäta upp några kuber, både gamla och nya, för att se hur stark lasern bör vara. Om det visar sig att kuber som har svårt att läsa skivor har en laser som lyser svagare än kuber som är bra på att läsa skivor så kommer vi nog erbjuda en liten uppskruvning.
Risken är dock stor att det bara är en temporär lösning, och lasern kommer tappa styrka ännu snabbare när man kör den hårdare.
Enligt diverse nyhetspostningar jag läst på Max************ så ska tydligen 195 ohms funka bra för att den ska läsa dom flesta minidvdr. Orginalinställningen verkar variera rätt mycket beroende på vilken revision av gcn man har, men för det mesta läser den bara vanliga dvdr, som man dock måste ta bort hela överdelen av skalet på gcn för att kunna använda.
Det sitter en potentiometer där eftersom alla lasrar måste kalibrerad individuellt. xxx ohm kan vara optimalt för en laser men rena döden för en annan. Annars hade det ju suttit ett fast motstånd istället för en potentiometer!
Ibland undrar man om jag är den ende i hela konsollvärlden som äger en laserstyrkemätare...
Viperchip downloads:
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=20019
Tja du, jag känner då ingen som har konsoll och har en sådan så :)Citat:
Original inlägg av Hansi
Fast det är ju inte allt för många som jag känner som har konsoll då iofs ^_^
Hunnit testa hur bra/dåligt chippet funkar förresten?
Stan64 har testat en hel del, men vi har inte hittat några problem som inte redan är dokumenterade (vissa spel som inte fungerar, images som är "nerbantade" fungerar inte, det går inte att byta skiva på spel med flera skivor)
Jag fick dock igång vissa "Wipe":ade spel. Varav ett ´strejkade med vissa sprites.
kan någon hjälpa mig... jag har användt mig utav denna guiden men kan bara starta animal crossing.
hur gör man när man vill starta ett annat spel?
byter man bara namnet på filen man ska starta?
var får man tag på dessa filer?
EUR-ACL1.EXE
EUR-ACL1.DOL