Jag undrar när och om den går att updatera.
Printable View
Jag undrar när och om den går att updatera.
Nu kanske jag låter lite tråkig, men har du kollat i ngn av de andra trådarna som gäller chipet, och eller på tillverkarens hemsida.
mvh
edit: http://www.teamcyclops.com/news.html
nog har jag kollat alltid :) Men jag får olika svar överallt. Vissa säger att den omöjligt kan uppdateras medans en film på youtube hävdar annat :confused:
Uppdateringen kommer att släppas idag. Så det är bara vänta..
http://www.teamcyclops.com/news.html
Jobbigt att man måste ha en switch för att uppgradera :/
Behöver och behöver, det räcker ju med att man drar ut ett par kabelstumpar så får man tvinna ihop dom när dom måste ha kontakt, och dra isär dom när dom inte behöver ha kontakt :-)
Har maxconsole forumet lagt av?
Jo men det är ju smidigare att inte behöva någonting alls. Som dom andra chippen. Sammtidigt är det väl en säkerhetsåtgärd för att slippa att nintendo skulle kunna flasha sönder chippet.
Om man har en switch som psx-care satte dit när de moddade maskinen är man färdig att updatera?
Nu har uppdateringen kommit!
Kom o tänka på en sak, de står att man skall trycka en massa på reset under uppdateringen, Måste man med andra ord göra Installation 2 av chipet med? de vill säga, "installation av on/off funktion till reset knappen?
Om någon uppdaterar vill jag gärna veta hur det går... Vågar inte vara först och misslyckas ;-)
Hej!
Jag fick min switch installerad av er i butiken och jag är lite orolig att den kanske inte fungerar (eftersom jag var en av dom som fick mitt wii chippat första dagen när cyclo kom). Jag antar att det bara är att testa när jag kommer hem i kväll, men det skulle vara nice att veta ifall de switchar ni installerade i början fungerar :) ...
mvh Kakmannen
Varför skulle inte switchen fungera?
Men vad f-n är det för problem med cyclo-wiz och deras hantering av D2B chipset :-) Återigen så kommer supporten för D2B "senare" :-)
Jag har läst på flera andra ställen att man ska kunna göra så utan switch men känner mig lite orolig att man ska bryta kontakten när man håller den där bara.
Eller ja jag har inte riktigt fattat hur man ska göra =P
Om man tar t.ex. den manualen som finns på CycloWiz hemsida, den på svenska. Vilka 2 punkter är de som ska ha kontakt när switchen ska vara "On"?
Hur ska man göra? hehe =P
funka fint fint dehär...
Lödde kabel från S på Wii:t till S på Chippet.
Lödde kabel från X på Wii:t och ut från chassit.
Lödde kabel från T på Chippet och ut från chassit.
När upgraderingen ville att switchen skulle va On tvinnade jag ihop X-kablen och T-kablen utan för chassit. När uppgraderigen ville att switchen skulle va Off drog jag isär dom.
Hoppas det är till någon hjälp.
Jag vet inte om jag har den första eller andra vesrionen av CycloWiz. Kan jag lämna in den till PSX-care så uppdaterar ni den åt mig?
Sure
Och det skulle gå lös på?
Vi skall testa på vår egen wii först.
Äh jag orkade inte vänta på att någon annan testade...
Det var superlätt och nu funkar alla spel jag hade problem med förut. Jag är nöjd ännu så länge! :)
Fungerade bra, jag drog ut två kabelstumpar utanför wii:et och kopplade dessa like provisoriskt till en switch jag hade (kändes säkrare). Drog igång med skivan men fick DRE, provade även ändra switchen och körde, DRE igen. Provade en väl fungerande Zelda, återigen DRE, ställde en en gång om switchen och nu funkade det. Efter detta funkade installationsskivan och det bar av. Fungerade utmärkt.
Ska ta och testa Rayman snart som jag tidigare haft problem med.
Jag tror nästan två kabelstumpar hade varit lättare, då man inte ser på switchen när de två kablarna är slutna och inte.
Hansi,
Den knappen som sitter på baksidan på wiit ni chippade åt mig, det är ju upgradeswitchen.. men hur vet jag när den är on eller off. Vilken sida är on/off.
Jag har försökt med uppdateringen genom att starta på båda sidorna, men inget lirar. Kommer inte ihåg vilken version av cyclowiz ni monterade in, men de ska la inte spela nån roll ?
Hoppas du hajjar vad jag menar.. :)
Jag tror en av mina tekniker har haft hjärnblödning nån dag och lött fel på några switchar, så kom in med den om det inte fungerar.
Finns det inget annat jag kan göra. Orkar inte åka så pass långt för att det ska ta 2 sec för er och fixa. Kan jag inte göra nått själv ?
Tja, switchen sitter ju på utsidan, så har du en lödpenna och en multimeter så är det lätt att kolla + åtgärda om switchen är korrekt monterad.
fick mitt wii chippat av er första dagen cyclo kom. Nu har jag uppdraderat! fungerade felfritt och lödningen var bra som ni gjorde... även om switchen var knasig med 4 olika siffror
Jag fick mitt Wii moddat 16-17 februari. Vilket chipp har jag då? D2B eller DMS/D2A? Det är ett O och ett N och när jag kör så står switchen på N.
Hur bra fungerar Cyclo-wiz updateringen?
Alla wii & gc spel som de var problem med tidigare, är alla dessa buggar och problem lösta nu?
Satt och läste på MC forumet om uppdateringen, sen gjorde jag slag i saken och uppdaterade. Det värsta var att jag fastnade i en loop, vilket jag även läst om på MC och att de personer som råkat ut för det hade fått sina cyclo-wiz, i bästa fall, förstörda. Men jag gav inte upp utan flippade vidare, gjorde tvärt om mot vad jag skulle osv. Till slut bet skiten och det funkar kanon :) Så fastnar ni i en loop, ge inte upp, prova lite allt möjligt, ni har inget att förlora mer eller mindre.
MC-forumet?
M A X C O N S O L E
Om man har ver. 2 av chippet behöver man ändå uppdatera det då?..
Det är väl stöd för importspel som tillkommer, precis som det varit på de andra tillverkarnas chip.
Jag har testat alla spel som jag hade problem med tidigare och allt är löst !
Fungerar riktigt bra och jag är jävligt glad att jag fick mitt chip installerat av psxcare och inte försökte mig på det själv... En bra lödning är A och O tror jag :)
tog 30 sekunder för mig att uppgradera , det enda klagomål jag har är att switchen jag fick (en liten rackare) för oerhört svår att flippa... men det kanske var det som gjorde susen att den var så trög hehe....
Tack gubbar!
alla spel fungerar och nu har jag mitt drömwii.
ps cyclowiz äger förfan ds
Provat någon av dom rödmarkerade här (NTSC > PAL) ?
http://wiki.gbatemp.net/index.php/Wi...atibility_List
FAn va dåligt jobb ni har gjort på psxcare när ni har monterat switchen. :mad:
Funkar ju inte alls att uppdatera chippet.
När kan jag vänta mej att ni kommer hem till mej o fixar den?
Annars vill jag att ni skickar en ny wii som switchen är monterad rätt.
Hör av er!
Är du säker på att du inte har en "d2b" wii? Kolla serienumret med de listor som finns.
Du kan alltid plocka loss kablarna från switchen och tvinna/hålla ihop dom bara istället för att använda switchen.
Det är väl när du tvinnar ihop kablarna som chippet övergår till update mode, har du provat det. Det är bara att skicka hit din Wii så fixar vi det.
Personligen tycker jag det var schysst att bjuda på en microswitch med montage, alla verkar inte hålla med :/
om du hade läst på lite innan du gav dig på uppdatering av ditt chip så hade det nog gått mycket bättre... Jag tycker inte det låter som psxcares fel att du inte lyckades uppdatera ditt chip mer ditt eget... men men inte för mig och avgöra.
Edit: Gnäll post borttagen denna post ser idiotisk ut nu :(
Onödigt att gnälla ner mig INNAN du pratat med mig om hur vi löser problemet... jag skickar en förbetald paketlapp så du kan skicka hit din wii utan kostnad så fixar vi den.