Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: HDLoaderns begränsningar?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22

    HDLoaderns begränsningar?

    Tjenna, ska alldeles snart lägga iväg en beställning på en PS2 + Matrix infinity men har några frågor jag skulle vilja få svar på först.

    HDLoadern kommer jag inhandla men jag vill först veta vad den har för begränsningar. Kommer det fungera utan några som helst problem med Matrix Infinity chippet och kommer jag kunna kopiera över mina pressade asienkopior (båda PAL och NTSC) samt flytta över ISO filer (PAL och NTSC) från datorn --> PS2 utan något strul.

    Självklart är jag medveten om att vissa spel inte fungerar tillfredsställande men det jag vill få reda på är om HDLoadern tillsammans med detta chip är kompatibelt med dessa förutsättningar, dvs flytta över kopior från dvd-läsaren samt från datorn i form av ISO filer.

    EDIT: Är det något annat jag bör tänka på innan jag lägger iväg beställningen i form av buggar eller annat?
    Last edited by bjornsva; 2004-09-19 at 23:21.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22
    Kom igen nu, 55 visningar och inget svar.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag hade missat din fråga. Det skall finnas "fria" versioner av hdloader som fungerar bra med Matrix Infinity. Utan strul är inget jag utlovar. Jag har inte hunnit testa hdloader med senaste uppdateringen av infinity.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Laholm
    Inlägg
    125
    Respekt
    21
    Man kan söka på "Free HDLoader" på typ vilken sökmotor som helst så hittar man nog det. Jag använder Free HDLoader och det funkar iallafall fint med ripper 2 chippet.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22
    Så med mina krav, rekommenderar du Hansi (eller någon annan) att jag väljer ett DMS3 chip då istället för Matrix Infinity?

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Laholm
    Inlägg
    125
    Respekt
    21
    Jag tror nog att det blir mindre krångel att få hdloader och liknande program att funka med ett DMS3 eller annat chip med Devolution. Du slipper typ ha olika boot skivor och sånt.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    Jag kör med infinity-chipet och en HDAdvance-cd. Det funkar fin-fint. Men då lägger jag in spelen med HD:n i burken. Det tycker jag e lättare än att först bränna ut det. Har provat att lägga in på vanligt sätt och det gick bra om man kör med trixet.
    Citat Original inlägg av Hansi
    För att köra HD Loader från CD-R på matrix Infinity:

    Boota HD Loader från CD-R
    Så fort "Free HDLoader" bilden kommer upp på tv:n, byt skiva till ett originalspel.
    Välj install game, låt originalspelet sitta kvar när hd-loader vill att du skall byta skiva. Klicka vidare till "mata in namnet på spelet" läget.
    Nu kan du byta till ett spel du har på DVD-R, knappa in namnet och fortsätta utan problem.
    Klippt å skuret från denna tråden

    /Lord

Liknande diskussioner

  1. Xboxen hänger sig vid överföring av filer
    By Boris in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-01, 17:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •