Fungerar amerikanska NTSC Blu-Ray filmer på en japansk version av PS3:an?
Mvh Richard
Fungerar amerikanska NTSC Blu-Ray filmer på en japansk version av PS3:an?
Mvh Richard
Last edited by LtdRichard; 2007-02-01 at 19:13.
Jag har inte testat, men min gissning är att det beror på vilka regionskoder filmbolaget valt att lägga på skivan, och troligen kör alla amerikanska filmbolag förutom små oberoende som TROMA vidare med stenhård regionskodning...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Firmware till PS3 både JAP & US vers 1.10 finns här kanske av värde vad vet jag i nuläget
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Ok, någon som vet hur filmerna görs i japan? Menar, är dom dubbade?
Någon som vet vart man kan beställa billiga filmer annars?
Även, när jag ska skapa ett konto för Playstation Online, eller vad det nu heter, så får jag välja mellan US, Japan m.f. Sverige/Europa finns ju inte med, vad ska jag ta? Kan man ändra på det i framtiden?
MVH Richard
Japanska filmer om man köper dom på DVD är På Japanska med Engelsk text, vissa filmer är även med HonKong Dialekt dubbade alltså.
Jag köper Asian filmer från YesAsia sök på google snabb leverans & billigt. (dom skickas fr Tyskland ingen tull )
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Hmm kanske dags att skapa lite nya trådar?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Angående PS3 konto för Onlinespel då, kan bara välja USA/Asien, kan jag göra detta, fungerar det då? Kommer jag kunna ändra i framtiden?
Behöver dina svar ta en titt i min tråd!
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29107
Bookmarks