Sida 6 av 13 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 376

Diskussion: Ny DVD-läsare, Philips & Lite-on DG-16D2S "unhackable"

  1. #151
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    sålänge du inte är signad mot live ska det inte vara någon större risk. koppla inte upp dig mot live med den skivan i!
    För min del är det lugnt då jag inte flashat min ännu, tänkte jag skulle vänta till efter nya dashboarden släppts och först se så att det inte blir något strul med flashade boxar.. för hur det än är så finns det ju alltid något sätt att se att den är flashad/spoofad, (samma som att det alltid finns ett sätt att gå förbi ett säkerhetsskydd) dom ska bara komma på hur och jag tror att inför uppdateringen så lägger dom nog lite extra krut på att hitta det.

    Hursomhelst så tror jag inte det kommer att dröja så länge till innan Liteon spelarna går att flasha heller.. hoppas jag iaf.

    "adler" Ser ju lovande ut

  2. #152
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21
    Hittade lite till

    "Why not wait for the fully dumpable and writable firmwaretool that is around the corner as C4E said on IRC?"

    Följande uttal vågar jag inte bekräfta att det var just det han menade. (så ta det med en nypa salt)
    "Will be completed shortly damn!! I've written it already, just going through a fair amount of testing,etc..."

  3. #153
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Hoppas innerligt att de har nåt på gång nu. Vet att de jobbar på en iextreme 1.5 men att den bara ska göra så att spoofarna ska vara mer live-säkra.

  4. #154
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    area 0651
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Sitter och börjar intressera mig en hel del för detta, då det ju bor en liten TV-spelsnörd i mig med har jag fattat rätt att det är "bara" läsningen av flash kvar för att man ska kunna flasha befintlig Lite-Onläsare? Syftar på detta http://forum.psxcare.com/support/sho...&postcount=123
    Vore ju ganska kul att lira lite 360, även om det börjar falla lite ur tiden det med (kanske, inte vet jag? :P Lär ju inte vara 13 år kvar tills nästa generation konsoler kommer). Nåja! Är hur som helst tacksam för svar.

  5. #155
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    16
    De räknar ju med att nästa generations konsoler kommer nånstans 2011-2012 tidigast(?). Så nog allt har 360:n några år till

  6. #156
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    area 0651
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    lol, där ser man! Ja då kanske det är ganska failsafe ett tag att inhandla en 360 då :P Vi får la se!

  7. #157
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    area 0651
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Bumpar lite. Har man kommit nåt längre med att kunna läsa flashningen?
    reading dvdkey: ok
    reading unique drive data: ok
    erasing flash: ok
    writing flash: ok
    reading flash: missing
    Börjar bli duktigt sugen på en 360 nu...

  8. #158
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Näpp, vi kastar fortfarande i nya Samsunläsare i alla nya boxar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #159
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
    För min del är det lugnt då jag inte flashat min ännu, tänkte jag skulle vänta till efter nya dashboarden släppts och först se så att det inte blir något strul med flashade boxar.. för hur det än är så finns det ju alltid något sätt att se att den är flashad/spoofad, (samma som att det alltid finns ett sätt att gå förbi ett säkerhetsskydd) dom ska bara komma på hur och jag tror att inför uppdateringen så lägger dom nog lite extra krut på att hitta det.

    Hursomhelst så tror jag inte det kommer att dröja så länge till innan Liteon spelarna går att flasha heller.. hoppas jag iaf.

    "adler" Ser ju lovande ut
    sitter på med nya dashborden och den är väl ganska ps3 inriktad.. inget strul iaf med min box. den är säker på flashade boxar..

    sen är de väl grymt nära nu på att knäcka lite-onen.. (ingen källa)

  10. #160
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
    För min del är det lugnt då jag inte flashat min ännu, tänkte jag skulle vänta till efter nya dashboarden släppts och först se så att det inte blir något strul med flashade boxar.. för hur det än är så finns det ju alltid något sätt att se att den är flashad/spoofad, (samma som att det alltid finns ett sätt att gå förbi ett säkerhetsskydd) dom ska bara komma på hur och jag tror att inför uppdateringen så lägger dom nog lite extra krut på att hitta det.

    Hursomhelst så tror jag inte det kommer att dröja så länge till innan Liteon spelarna går att flasha heller.. hoppas jag iaf.

    "adler" Ser ju lovande ut
    sitter med nya dashborden och den är väl ganska ps3 inriktad.. inget strul iaf med min box. den är säker på flashade boxar..

    sen är de väl grymt nära nu på att knäcka lite-onen.. (ingen källa)

  11. #161
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    *skratt* om inte inlägget skickas så hamra inte på Skicka knappen
    Det blir lätt Dubbelposter

    Du kan lätt gå in o radera din dublett själv.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #162
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    *skratt* om inte inlägget skickas så hamra inte på Skicka knappen
    Det blir lätt Dubbelposter

    Du kan lätt gå in o radera din dublett själv.
    ja, ibland hänger det sig när man ska posta inlägg eller liknande. posten registreras men själva sidan laddar inte om.. lätt att tro att posten inte kom med. jag brukar lösa det med att öppna "xbox 360 - allmänt" sidan i en annan flik i firefox, då ser man direkt att posten kommit med och "post" sidan är då bara att stänga ner eller så får den kontakt och laddar om.

  13. #163
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Skickade en flashad 360 till lagning och fick hem 2-3 veckor senare en 360 med lite-on.
    Har det kommit något nytt om flashning utav liteon?

  14. #164
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Masta Visa Inlägg
    Skickade en flashad 360 till lagning och fick hem 2-3 veckor senare en 360 med lite-on.
    Har det kommit något nytt om flashning utav liteon?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...&postcount=158
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #165
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Näpp, vi kastar fortfarande i nya Samsunläsare i alla nya boxar
    Vad kostar det att få sin Lite on-läsare utbytt mot en Samsungläsare och få den flashad hos er?

  16. #166
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Chsandberg Visa Inlägg
    Vad kostar det att få sin Lite on-läsare utbytt mot en Samsungläsare och få den flashad hos er?
    1400 kr, du får också med din lite-on hem
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  17. #167
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Hur läser man ur nyckeln från en lite-on läsare?

  18. #168
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Safir Visa Inlägg
    Hur läser man ur nyckeln från en lite-on läsare?
    kika denna tråd.

  19. #169
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    ok min fråga är, hur säkert är det med att gå ut med den spoofade boxen på live,har en lite-on men har hört att man kan bli bannad om man bytar dvd, att ms kan känna av vilken drive det sitter i och att den är spoofad, så nu blir man lite förvirrad några säger att de är lungt medans andra säger att det finns en risk att bli bannad, är det så då väntar ja med att byta drive,vill inte riskera att bli bannad..
    Last edited by jebiga; 2008-12-02 at 20:34.

  20. #170
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    [00:14] <c4eva> 1.5 - open tray power on support for windows inquiry/fw unlock mode
    [00:14] <c4eva> 1.5 - enhanced "bad angle" support
    [00:15] <c4eva> 1.5 - single speed only (12x)
    [00:15] <c4eva> 1.5 - enhanced SS support for spoofing
    [00:16] <c4eva> 1.5 - more secure firmguard - benq only
    [00:18] <c4eva> 1.5 - Benq 6039 (1319L) version!
    [00:20] <c4eva> 1.5 for liteon will come soon, work on fw continues by the team!
    [00:22] <c4eva> liteon fw is complicated, but im optimistic the team will solve it soon!

    2008-11-30 (in #fw):
    [03:42] <c4eva> flashing liteon is easy, all software,all this has already been done!
    [03:43] <c4eva> the team is working on the fw, patience!
    [03:47] <c4eva> The team has several liteon dumps and flash back to any liteon perfectly! Patience!

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=668547
    Det börjar se bra ut för Lite-on läsarna!

    Flyttade detta inlägg från spooftråden då det passar bättre här.

  21. #171
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Det börjar se bra ut för Lite-on läsarna!

    Flyttade detta inlägg från spooftråden då det passar bättre här.
    jippi hoppas att dom löser det snart, vill gärna ut på live men vågar inte gå ut med en box som man har bytat drive på, hoppas att dom löser det snart..

  22. #172
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Som sagt, bara dom har FW till liteon så äre chill. Vi kan skriva till liteon utan problem, vet inte vad vi ska skriva dock xD
    Det där verkar ju lovande iaf.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  23. #173
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Som sagt, bara dom har FW till liteon så äre chill. Vi kan skriva till liteon utan problem, vet inte vad vi ska skriva dock xD
    Det där verkar ju lovande iaf.
    gött som faen! dum fråga nu men hur länge tror ni de tar? kommer d sen va lätt att flascha den eller måste man köpa typ 108 tillbehör så man kan flascha den..

    eller när man kan flascha den är de då bara att göra som med typ samsugen och hitachin?

  24. #174
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Så det kommer en 1.5 FW.

    Men är det värt att flasha från 1.4?
    Vad betyder dom här raderna lite mer specifikt.

    [00:15] <c4eva> 1.5 - enhanced SS support for spoofing
    [00:16] <c4eva> 1.5 - more secure firmguard - benq only

    (Har en BenQ förövrigt.)

  25. #175
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av FettAnka Visa Inlägg
    gött som faen! dum fråga nu men hur länge tror ni de tar? kommer d sen va lätt att flascha den eller måste man köpa typ 108 tillbehör så man kan flascha den..

    eller när man kan flascha den är de då bara att göra som med typ samsugen och hitachin?
    Du kommer fortfarande behöva löda i driven då man inte kan läsa ur nyckeln annars.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  26. #176
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Du kommer fortfarande behöva löda i driven då man inte kan läsa ur nyckeln annars.
    Nja.. det är väl inte sant.. går väl att göra solderless genom att köpa ngt kitt eller så tillverka ett själv.. finns flertalet trådar om det på forumet länkat tidigare.

    Fick själv tillbaka en BENQ när jag skickade in min nyss (vilket jag skrev en tråd om med 0 svar, tack btw)

  27. #177
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av S2Andreas Visa Inlägg
    Fick själv tillbaka en BENQ när jag skickade in min nyss (vilket jag skrev en tråd om med 0 svar, tack btw)
    Grattis?

    Edit: Vart är din tråd förresten?

  28. #178
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av S2Andreas Visa Inlägg
    Nja.. det är väl inte sant.. går väl att göra solderless genom att köpa ngt kitt eller så tillverka ett själv.. finns flertalet trådar om det på forumet länkat tidigare.
    Oh, my bad. Hade inte sett dom nya.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  29. #179
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Grattis?

    Edit: Vart är din tråd förresten?
    jo.. jag blev väldigt glad.. hade redan hunnit köpa en ny (beggad) elite som jag flashat.. hade tänkt dumpa iväg den som de skickade tillbaka ist (räknade med en lite-on tillbaka så klart..) men det blev en ganska bra vinst på det hela ist (:

    tråden finns väl om man söker på trådar jag skrivit.. blir bara 3 totalt, detta inlägg + det förra + tråden (: skitsamma.. det löste sig galant.

  30. #180
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av S2Andreas Visa Inlägg
    Nja.. det är väl inte sant.. går väl att göra solderless genom att köpa ngt kitt eller så tillverka ett själv.. finns flertalet trådar om det på forumet länkat tidigare.
    Skulle du kunna länka till dom guiderna, finner inga själv.
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

Sida 6 av 13 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Maximus 79 Passkey från en dvd till en annan?
    By Hamann in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 13:49
  2. Dålig dator eller dålig dvd läsare?
    By berget in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 11:12
  3. Philips Dvd
    By tech in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 19:02
  4. Ang. DvD Brännare Lite on ?
    By Nikko in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 10:08
  5. Kompatibel cd-r media till Philips DVD
    By FactoryRacing in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-06-16, 13:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •