Sida 4 av 55 FörstaFörsta ... 234561454 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #91
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tjenare undrar om det spelar någon roll att man köper dom spel man vill lira live orginal eller det kanske inte spelar någon roll att spela backup live om man gjort allt riktigt med programen ? Om man bara köter sig med programen och inte spelar innan dom är släpta i sverige så ska det inte vara några problem va ? spelar det någon roll att vara upkoplad på live ock spela singel player på ett riktigt genomgånget backup spel eller är det säkrare att vara disconnectad ?

  2. #92
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    16
    De snackas ju om att boxen lagrar info någonstans och sedan skickar vidare det när man connectar till live, isf är det vansinnigt att överhuvudtaget lira offline ett spel om inte har ss osv...

  3. #93
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Miessi Visa Inlägg
    De snackas ju om att boxen lagrar info någonstans och sedan skickar vidare det när man connectar till live, isf är det vansinnigt att överhuvudtaget lira offline ett spel om inte har ss osv...
    Det är jag som brukar säga att det är tekniskt sett möjligt att göra så, men det finns inget vederlagt att det fungerar så just nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #94
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det är jag som brukar säga att det är tekniskt sett möjligt att göra så, men det finns inget vederlagt att det fungerar så just nu.
    Har läst lite på XBOX-Scene om det men det är ju ingen som vet säkert att det är så mest spekulationer förmodar jag.

  5. #95
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    får man fråga vilka spel?

    kollade Call.Of.Duty.World.At.War.X360-Allstars nyss. När jag kör Crc details så finns den inte i databasen, men när jag kör autofix så står det att den finns i db

    spelet släpps ju om 3 dagar, mulleter autofix stämmer ju inte då, originalet är ju knappast ute.

    Känns som om Abgx360 är ett bättre program, vad säger ni?
    COD släpptes i USA igår (11/11) och Lansin laddade upp sina retail files till DBn igår.

    Båda programmen använder samma databas så det är ingen skillnad mellan dess retail files.

    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    Jo int21, men nu var det ju så att det STOD att spelet fanns i databasen, och det stämmer ju inte eftersom orginalet inte släppts än, och detta genom mulleter autofix "Could not get ini file for the SS in this iso, however the game does appear to be in the database......."

    När jag kör abgx360 så står det att allt är ok förutom verifikationen, "the request Url returned error: 403, failed to find a verified ini file for this Xen/SS combination
    Verification failed.."


    känns knappt som om man kan lita på mulleter, för det har stått exakt samma sak på autofix och då har jag testat 4 spel, några nya, några ganska många månader gamla.
    Båda programmen gör samma sak, det är ingen direkt skillnad. I abgx så ser du mer utförligt vad den just gör med filen, men utgången blir det samma.

    Och den sista meningen du skriver, det betyder att scene releaserna kan vara kassa och det är meningen att den ska kolla om den är OK och är den inte det så ska den fixa det och det är ju just det den gör i ditt fall.
    Last edited by p_son77; 2008-11-12 at 17:09.

  6. #96
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    bra tack för svaren men;

    märkligt, för i mullmeter står det att den finns i Db men i abgx360 står det att den inte kan verifiera.
    Last edited by SuFFix; 2008-11-12 at 17:15.

  7. #97
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    bra tack för svaren men;

    märkligt, för i mullmeter står det att den finns i Db men i abgx360 står det att den inte kan verifiera.
    Ok du har satt autofix på level 3??

    Och det måste du göra varje gång du startar abgx.

  8. #98
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    ja

  9. #99
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    ja
    Det verkar som att DBn ligger ner för tillfället, kan inte autofixa ett enda spel, så det är nog därför.

  10. #100
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Det är nog därför ja, hoppas den är uppe igen snart.

  11. #101
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av donkyshot Visa Inlägg
    Tjenare undrar om det spelar någon roll att man köper dom spel man vill lira live orginal eller det kanske inte spelar någon roll att spela backup live om man gjort allt riktigt med programen ? Om man bara köter sig med programen och inte spelar innan dom är släpta i sverige så ska det inte vara några problem va ? spelar det någon roll att vara upkoplad på live ock spela singel player på ett riktigt genomgånget backup spel eller är det säkrare att vara disconnectad ?
    är backuperna verifierade mot online-db och du har ixtreme 1.4+ så är inte live några problem. spelar du singleplayer och är inloggad på live så har live access till spelet, spela inte så innan release, logga ur från live eller spärra uppkopplingen issåfall. du kan spela osläppta spel sålänge du inte är inloggad på live med skivan i din box.

  12. #102
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Thumbs down bannad

    Vill bara varna alla som flashat sin xbox att bli ni löper stor risk att bli bannade. När jag kör näteverkstest och den klarar allt tills den kommer ner till Live och NAT står det This account has been banned for violations of the terms of use. To protect the xbox live service and its members, Microsoft does not provide details about account bans Flashade min xbox för ca en mån sedan på PSXCARE och har således den senaste programvaran. Blev bannad när jag skulle spela nya C&C live, vet inte om det har med just det spelet att göra, kan ju förekomma delay ban.

    Vill bara varna andra att kanske tänka efter om man ska flasha sin xbox 360 om man tankt spela live.

    Har nu läst att MS kör hårt och bannat boxar:

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showforum=146
    Last edited by magnus100; 2008-11-13 at 07:20.

  13. #103
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av magnus100 Visa Inlägg
    Vill bara varna alla som flashat sin xbox att bli ni löper stor risk att bli bannade. När jag kör näteverkstest och den klarar allt tills den kommer ner till Live och NAT står det This account has been banned for violations of the terms of use. To protect the xbox live service and its members, Microsoft does not provide details about account bans Flashade min xbox för ca en mån sedan på PSXCARE och har således den senaste programvaran. Blev bannad när jag skulle spela nya C&C live, vet inte om det har med just det spelet att göra, kan ju förekomma delay ban.

    Vill bara varna andra att kanske tänka efter om man ska flasha sin xbox 360 om man tankt spela live.

    Har nu läst att MS kör hårt och bannat boxar:

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showforum=146
    ingen nyhet och det finns redan en "jag har blivit bannad tråd" här. det står även i guiden vad som kan vara orsaken till detta och hur man förhindrar det.

    *edit*
    läste fel innan...
    Last edited by int21; 2008-11-13 at 17:22.

  14. #104
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    vad tror ni om den nya patchen dom släpper snart kommer dom jobba ner det ännu mera med banns osv ? hur va det förra patchen ?

  15. #105
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av magnus100 Visa Inlägg
    Vill bara varna alla som flashat sin xbox att bli ni löper stor risk att bli bannade. När jag kör näteverkstest och den klarar allt tills den kommer ner till Live och NAT står det This account has been banned for violations of the terms of use. To protect the xbox live service and its members, Microsoft does not provide details about account bans Flashade min xbox för ca en mån sedan på PSXCARE och har således den senaste programvaran. Blev bannad när jag skulle spela nya C&C live, vet inte om det har med just det spelet att göra, kan ju förekomma delay ban.

    Vill bara varna andra att kanske tänka efter om man ska flasha sin xbox 360 om man tankt spela live.

    Har nu läst att MS kör hårt och bannat boxar:

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showforum=146
    Berätta gärna exakt vilka releaser du har kört på din Xbox...

  16. #106
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Tänkte på ett litet exempel.

    Vi säger att personen som äger denna konsol heter Mats och har blivit bannad från live idag.

    Vad händer om han lindar in sitt Xbox med vi säger tre stycken handdukar och spelar tills det blir RROD eller nån liknande teknik för att få RROD och sen skickar in den till MS för lagning.

    Borde man inte då få RROD fixat med ny läsare och unbanned?

    Bara en tanke haha

    ------------------------------

    En annan fundering.

    Vissa verkar endast ha fått en Account ban.

    Betyder det att man t.ex kan göra ett nytt Live konto och köpa nya Gold member månader och använda på samma konsol och vänta på en lösning på Live banningen, eller är de stor risk att MS har logga konsolen så det är på gränsen till banning när man loggar in igen?

    Många funderingar just nu som kanske inte är så lätta att svara på

  17. #107
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Tänkte på ett litet exempel.
    Vi säger att personen som äger denna konsol heter Mats och har blivit bannad från live idag.

    Vad händer om han lindar in sitt Xbox med vi säger tre stycken handdukar och spelar tills det blir RROD eller nån liknande teknik för att få RROD och sen skickar in den till MS för lagning.

    Borde man inte då få RROD fixat med ny läsare och unbanned?

    Bara en tanke haha
    Hahahahahah.... Not
    Mats kan lika gärna dra en sopsäck över skallen och tejpa runt halsen med gaffatejp och därmed strypa all syretillförsel.
    Ungefär lika smart.
    En Bannad box ger NOLL garanti hos Ms.
    Nej du kan inte skicka in en annad box o få den lagad utan att betala för det om du har tur, boxen du får tillbaka är mot förmodan fortf. bannad.

    Och jag hoppas alla här vet vad jag tycker nu om Handdukstrick!!!
    En kula i skallen är nyttigare än att godtroget tro att en handduk löser ens problem... Handdukar fungerar bättre om man skall lifta runt i galaxen, men
    Handdukar runt boxar är inte 42!!!!

    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    En annan fundering.

    Vissa verkar endast ha fått en Account ban.

    Betyder det att man t.ex kan göra ett nytt Live konto och köpa nya Gold member månader och använda på samma konsol och vänta på en lösning på Live banningen, eller är de stor risk att MS har logga konsolen så det är på gränsen till banning när man loggar in igen?

    Många funderingar just nu som kanske inte är så lätta att svara på
    Tekniskt sett ja, Console Ban = Köp ny maskin och Account ban = Skapa nytt konto.
    Last edited by Pendragon; 2008-11-13 at 13:25.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #108
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av magnus100 Visa Inlägg
    Vill bara varna alla som flashat sin xbox att bli ni löper stor risk att bli bannade. När jag kör näteverkstest och den klarar allt tills den kommer ner till Live och NAT står det This account has been banned for violations of the terms of use. To protect the xbox live service and its members, Microsoft does not provide details about account bans Flashade min xbox för ca en mån sedan på PSXCARE och har således den senaste programvaran. Blev bannad när jag skulle spela nya C&C live, vet inte om det har med just det spelet att göra, kan ju förekomma delay ban.

    Vill bara varna andra att kanske tänka efter om man ska flasha sin xbox 360 om man tankt spela live.

    Har nu läst att MS kör hårt och bannat boxar:

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showforum=146

    Du har en ACCOUNT BAN. Det har INGENTING med flashningen/modifieringen att göra, det visar bara att du eller någon av dina polare inte kan uppföra sig som folk när ni är inloggade på live så du har blivit utkastad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #109
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av The Joker Visa Inlägg
    Berätta gärna exakt vilka releaser du har kört på din Xbox...
    Hade boxen inte varit flashad och han bara kört originalspel så hade han blivit exakt lika bannad, så det spelar ingen som helst roll vilka releaser han körde när han betedde sig så illa mot andra spelare att microsofts admins var tvungna att stänga av kontot...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #110
    ljungkullen Guest
    Hur vet man om man har fått en account ban eller console ban? En console ban yttrar sig inte på det sättet eller? Hur yttrar sig en sån då?

  21. #111
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    du kan inte logga in på live, det kommer upp en felkod?

  22. #112
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    console ban = inget konto kan logga in från konsollen. Kan du flytta hårddisken till en annan 360 och logga in så har du console ban på den första boxen.

    Om kontot inte fungerar på någon box/andra konton fungerar på den första bxen så har du ett account ban. Account ban kan/(brukar) även ha en tidsgräns, så att man får tillbaka möjligheten att logga in med kontot efter några dagar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #113
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Kollade just Call.Of.Duty.World.At.War.X360-Allstars

    Med Mulleter mot online databasen.

    Och den är fullt stealtad, betyder det att den är livesäker då?

    Någon som kollat om GoW 2 releasen som många troligen blivit bannad av om den matchar mot online databasen?

  24. #114
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    DeViLs360 uppmanade en i #Stealth360 att använda abgx för att kontrollera två spel, vilket borde betyda att inte bannar ip-adresser längre som kommer åt hans DB genom abgx programmet.

    <@DeViLs360> DCP get him to run those two disks through abgx

  25. #115
    ljungkullen Guest
    GoW 2 releasen som kom ett par veckor innan releasen är inte okej emot databasen. Den måste fixas.

  26. #116
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Kollade just Call.Of.Duty.World.At.War.X360-Allstars

    Med Mulleter mot online databasen.

    Och den är fullt stealtad, betyder det att den är livesäker då?

    Någon som kollat om GoW 2 releasen som många troligen blivit bannad av om den matchar mot online databasen?
    japp, den som kom först måste fixas.. tror det var Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT. Gears.of.War.2.X360-Allstars ska vara okej, men jag har personligen inte kört den mot online db än, ska dra hem den och göra det under helgen.

    angående Call.Of.Duty.World.At.War.X360-Allstars så har den 359 som vinkel värde, rekommenderar du fixar den med abgx360.

    kika här, du har även före- och efterbilder av cod5.

  27. #117
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    angående Call.Of.Duty.World.At.War.X360-Allstars så har den 359 som vinkel värde, rekommenderar du fixar den med abgx360.

    kika här, du har även före- och efterbilder av cod5.
    Har gjort en Autofix på COD5-All nu enligt guiden på länken ovan.

    Men varför ska man ha klickat i rutan som ändrar vinkeln till 359?
    Står ju att det är för iX före 1.4?

    Fast sen så står de ju något om fix it 3 degres from their
    CCRT targets. Vad betyder det?. Gör den vinkeln till 362?

    Och var de inte så att iX fixar så den inte användet vinkel 359 automatiskt?

    Använder du personligen Live just nu?

  28. #118
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Har gjort en Autofix på COD5-All nu enligt guiden på länken ovan.

    Men varför ska man ha klickat i rutan som ändrar vinkeln till 359?
    Står ju att det är för iX före 1.4?

    Fast sen så står de ju något om fix it 3 degres from their
    CCRT targets. Vad betyder det?. Gör den vinkeln till 362?

    Och var de inte så att iX fixar så den inte användet vinkel 359 automatiskt?

    Använder du personligen Live just nu?
    Nej, det ska inte behövas med 1.4, men det tar bara en sekund extra att klicka i den när du ändå är i autofix och ändrar till level 3, så varför inte göra det?
    Det samma gäller splitvid, det tar ju inte direkt någon extra tid att göra dessa saker, så varför inte göra det?

  29. #119
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du har en ACCOUNT BAN. Det har INGENTING med flashningen/modifieringen att göra, det visar bara att du eller någon av dina polare inte kan uppföra sig som folk när ni är inloggade på live så du har blivit utkastad.
    Där har du fel Hansi, Då jag uppfört mig korrekt och har 2 live konton (polares) att välja mellan, kommer inte in på live med något av kontona. Sen är jag inte ensam om att ha fått account ban på senare tid utan att ha uppfört mig illa på live.

  30. #120
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av magnus100 Visa Inlägg
    Där har du fel Hansi, Då jag uppfört mig korrekt och har 2 live konton (polares) att välja mellan, kommer inte in på live med något av kontona. Sen är jag inte ensam om att ha fått account ban på senare tid utan att ha uppfört mig illa på live.
    Japp, verkar som om microsoft buggar som vanligt och ger felaktiga felmeddelanden...sic...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 4 av 55 FörstaFörsta ... 234561454 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •