Sida 7 av 14 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Visar resultat 181 till 210 av 402

Diskussion: Guide: Flasha liteon

  1. #181
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Prova att flasha om den, alltså skriva samma firmware till den på nytt... =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #182
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Nu har jag nytt beskymmer.

    Fick ut min nyckel ok. Gjorde min nya FW och Körde lite-on erase.
    Efter raderingen gått igenom så sätter dvd status 0x51. Får för mitt liv inte den ur denna status, såg nånstans att det är ett slags FW skydd som gått in? eject funkar hur bra som helst så den har nog inte blivit raderad.

    Någon som har några ideer. Har testat cykla den, har haft tray ute inne halvvägs. Blir galen snart.

    Tack på förhand

  3. #183
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Prova med att köra min batch fil "killon.bat" (står hur du gör den i FaQ delen) lägg till "pause" mellan varje kommando rad, och gör 10 kommando rader, sedan kör du igång "killon" i DOS och startar om driven efter första kommandot sedan kör du på ett tag till tills den byter status


    fungerar inte detta kan du adda mig på MSN så ska vi se om jag kan hitta på något som kanske kan hjälpa dig fixa problemet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #184
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    OK, tackar. Ska se om detta löser beskymret. Hade lite oflyt att min nätagg dog mitt i det hela här. Ska sätta mig lite senare och se om jag kan få ordning på det. Har tappat bort min usb sticka med annars hade jag testat dos redan imorse.

  5. #185
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    men som sagt, om det inte fungerar kan du lägga till mig på msn så ska jag försöka hjälpa dig komma fram till en lösning på problemet, du är helt 100% säker på att det är en 74850C liteon?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #186
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    men som sagt, om det inte fungerar kan du lägga till mig på msn så ska jag försöka hjälpa dig komma fram till en lösning på problemet, du är helt 100% säker på att det är en 74850C liteon?
    Japp det är jag. Men det har i vilket fall löst sig nu. Det måste varit ATI chipsetet som inte ville leka. Testade till slut att gå tillbaka andra datorn med Uli kretsen, tänkte få upp han idos och se. Men så råkade jag trilla över en drivrutin som heter UniATA som har stöd för massa olika kretsar. Så jag testade den, sen bara rann det igenom på första försöket i JungleFlasher.

    Jag bugar och bockar för det visade intresset...

  7. #187
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    den guiden va ju om man hade iextreme, måste man ha det? >.<

  8. #188
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Menar du delen att man navänder iXtreme för att skriva till driven? det är den ända firmwaren som finns till Liteon vad jag vet? (finns 3 versioner, 1.5, 1.51 och 1.6 sen finns det lite olika 1.6 versioner)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #189
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    ja Liteon drive, men vad är det FW: 74850C? är det en som man kan ladda ner?

  10. #190
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    nej, på läsaren står det "FW: 74850C" det finns ytterligare en FW nämligen 83850c den är det en annan metod för

    guiden visar hur du gör från orginal och från tidigare flashad med ixtreme
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #191
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    aha okej, men jag lyckas inte öppna xboxet helt för jag kan inte öppna den där bak till (har inte de där rediga öppningsverktygen) men när jag ha öppnat hela måste jag använda en sån där grej mellan driven och datorn, eller kan man använda sata kabel direkt mellan?

    (swizzy jag kan la inte använda din guide för det står ju att jag behöver iextreme, är de chip i xboxet eller är de bara något annat? förstår inte riktigt eller det är lite krångligt)
    Last edited by Ask3n; 2009-09-05 at 23:51.

  12. #192
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    iXtreme är en firmware, det är alltså MJUKVARA, ett program du lägger in på spelaren som sedan talar om för hårdvaran i spelaren hur den ska behandla data etc.

    du måste tyvär ha ett connectivity kit för att kunna läsa ur från Liteon och då även med RS232 (Comport) visst, det ska fungera med USB också om det finns sådant på kitet, men det är inget jag rekomenderar då det kan gå hemskt fel när man använder det om man inte fått det att fungera ordentligt... så mitt tips är att använda Comporten i första hand...

    Du kan öppna baksidan med hjälp av en liten tunn skruvmejsel också, men då måste du vara väldigt försiktig, är du tillräckligt försiktig blir det inga synliga märken alls, ett annat trick är att typ "rycka" isär dom, men det låter för mig riskabelt... det går ut på att du helt enkelt släpper på framsidan, och i en snabb rörelse böjer hela skal delen bakåt så att det släpper...

    *edit:*
    www.swizzy.se/New/Guider/Liteon_Win.php

    och www.swizzy.se/New/Guider/Liteon_Dos.php är mina nya guider för liteon, har skrivit om dom för att det ska bli lättare att läsa etc. (OBS: Windows guiden är inte klar ännu, jag arbetar på den lite då och då... när jag får tid ork och lust till det... men i Windows guiden finns det grejer som inte finns med här som då bör göra, även om den inte är klar med hur du utför själva flashningen utan bara förberedelserna än sålänge...)
    Last edited by Swizzy; 2009-09-06 at 11:10.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #193
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    iXtreme är en firmware, det är alltså MJUKVARA, ett program du lägger in på spelaren som sedan talar om för hårdvaran i spelaren hur den ska behandla data etc.

    du måste tyvär ha ett connectivity kit för att kunna läsa ur från Liteon och då även med RS232 (Comport) visst, det ska fungera med USB också om det finns sådant på kitet, men det är inget jag rekomenderar då det kan gå hemskt fel när man använder det om man inte fått det att fungera ordentligt... så mitt tips är att använda Comporten i första hand...

    Du kan öppna baksidan med hjälp av en liten tunn skruvmejsel också, men då måste du vara väldigt försiktig, är du tillräckligt försiktig blir det inga synliga märken alls, ett annat trick är att typ "rycka" isär dom, men det låter för mig riskabelt... det går ut på att du helt enkelt släpper på framsidan, och i en snabb rörelse böjer hela skal delen bakåt så att det släpper...

    *edit:*
    www.swizzy.se/New/Guider/Liteon_Win.php

    och www.swizzy.se/New/Guider/Liteon_Dos.php är mina nya guider för liteon, har skrivit om dom för att det ska bli lättare att läsa etc. (OBS: Windows guiden är inte klar ännu, jag arbetar på den lite då och då... när jag får tid ork och lust till det... men i Windows guiden finns det grejer som inte finns med här som då bör göra, även om den inte är klar med hur du utför själva flashningen utan bara förberedelserna än sålänge...)
    aha nu är jag med :P
    men jag ha hört att man kan använda sata och det har jag, sen med det kitet, så behöver man bara dra ut el sladden, men det är la helt fel va?

  14. #194
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du behöver ha en Comkabel (seriell)/USB kabel till kitet för att köra liteon, annars fungerar det inte, men dom andra drivarna behöver du egentligen inte ha Com/USB, men i vissa fall kan det gå bättre med t.ex com kabel i...

    så det både stämmer och stämmer inte, beror helt på om dom snackat om Liteon eller spelare i största allmänhet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #195
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    aha okej, jag ha ju lite-on, hade gula kablar i det hålet då man ta bort front plattan.

    men vilket ska man?
    Xecuter Connectivity Kit 3 Lite
    eller
    Maximus 360 Xtractor?


    tusen tack för all hjälp btw
    Last edited by Ask3n; 2009-09-06 at 14:28.

  16. #196
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Xecuter Connectivity Kit 3 Pro eller Maximus 360 Xtractor

    CK3 lite kitet har inte RS232 port på sig, utan det får du i så fall ansluta separat... så CK3 pro eller Maximus

    CK3 Pro är det jag själv använder, lite dyrt för vissa kanske, men CK3 har högre kvalité än Maximus tycker jag, då det har en bättre power on/off knapp, och manuellt Mode B, vilket för mig är ett stort +!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #197
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    okej, det mode-b, jag ha sett sånna guider där dom boota en skiva och gör nått för att få det till mode-b.

  18. #198
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det handlar om Hitachi, och du behöver inte alls boota från en skiva, det beror helt på vilket program du använder, om du använder dig av FWToolbox måste du slaxa en hitachi 78/79, använder du Jungleflasher behöver du inte Slaxa en Hitachi 78/79 alls

    men CK3 Pro är det kit jag skulle rekomendera att du köper...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #199
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    oh tack du, för det såg väldigt konstigt och inveklat ut.

    tur man ha lite-on då, då kör jag bara med din guide sen när jag ha köpt ett sånt kit

  20. #200
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jao, är man inte en riktigt van dator användare, alltså en person som kan göra lite mer avancerade grejer än att surfa på en dator så är detta inte direkt något jag skulle rekomendera att man börjar med... såvida man inte har någon vid sin sida man kan be om hjälp om man är osäker på vad man ska göra...

    för att läsa min senaste, och bästa liteon DOS guide kan du gå in här: www.swizzy.se/New/Guider/Liteon_Dos.php vill du köra Windows kan du börja läsa den här: www.swizzy.se/New/Guider/Liteon_Win.php och sedan fortsätta läsa här, då jag tar upp lite fler saker man ska göra när man förbereder sin dator för att flasha Liteons (iaf i windows) har inte skrivigt färdig den nya versionen av Windows guiden ännu, så den som finns här är typ den som du ska följa om du vill köra i windows...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #201
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    Jag går it-media och tillval it så jag är en liten datasnubbe :P kan mycket om data o så, men det är det med live jag är mest orolig för xD

    jag tror jag har gjort en rejäl tabbe nu.......
    jag beställde Connectivity Kit 3 Lite och fick leverans bekräftelse vid runt fyra idag.

    och du (swizzy) sa att jag behövde RS232 port.

    men på lite versionen finns ju "serial cable adapter" och så får man med sån RS232 cable. så till frågan, kan man använda lite versionen för lite-on?
    för det står ju RS232 Support (Liteon Key dumping)


    (jag kollade på denna sidan http://team-xecuter.com/ck3/features.htm )
    Last edited by Ask3n; 2009-09-14 at 19:00.

  22. #202
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ja, sålänge du har en RS323 adapter, CK3 pro är säkrare att köra med (tycker jag) men CK3 lite ska fungera lika bra det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #203
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    Shiiiiit vilken tur :O
    annars hade jag blivit fattig i onödan

  24. #204
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag kan dock inte garantera att det kommer fungera, men det ska göra det, vore snällt om du kunde testa det åt mig =) jag kör på ett CK3 pro kit =P
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #205
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    okej, ja klart jag kan

  26. #206
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    hmm, ström? ska jag sätta en sån fläkt ström kabel till den? (det va i alla fall den ända som passade i den. och den lyser nu med.

    när jag gjorde det och satte igång det igen så började det rycka från kontakten i cd spelaren...



    EDIT: hur ser man serienummret och sånt på cd spelare (om man inte ha fått någon nyckel eller något från jungelflash? för skiten brändes)
    Last edited by Ask3n; 2009-09-17 at 23:30.

  27. #207
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du är helt rökt tyvär, kitet är bränt, hade du lött på liteon driven? eller hade du problem att sätta dit ström kabeln?

    nyckeln finns ENDAST i firmwaren...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #208
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    Men fan hur kunde det bli så? satte i allt som det skulle va :S

    det är bränt på driven, pappa skruvade isär driven och kollade. det blev bränt precis bakom uttaget där man sätter i sladden.

  29. #209
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    frågan är hur du satte i den, det finns 2 piggar på ovansidan, såg du dom på kontakten? och även på spelaren? dom ska matcha varandra...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #210
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    ja den satte jag rätt, om de skulle sitta fel så skulle den ju inte kunna sättas i, väl?
    men jag hade i driven i xboxet när jag kopplade i den först för att se att allt funkade,
    men jag hade ingen ström i boxen.
    kunde de va att jag hade sata sladden ikopplad i driven med?


    EDIT: kan det inte finnas nått sätt att ändra spelare? har kollat runt och det finns folk som ta bort chipet i driven och ändra det till annan spelare?
    kan man inte ha någon annan spelare i min box då?
    är nycklen speciell för min box/modekort?
    Last edited by Ask3n; 2009-09-18 at 08:33.

Sida 7 av 14 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  2. Flasha Lite-on
    By jimmpa83 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 15:58
  3. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Guide: Flasha ditt chip via Evox
    By rejjo in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 63
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 21:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •