Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 37 av 37

Diskussion: Assassins Creed 2 - Bränn Problem

  1. #31
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det som skiljer mellan brännhastigheterna är ju hur lång tid lasern i brännaren har på sig att påverka dyen.

    *snipp*

    Jag brukar säga att moderna skivors dye är optimerad för att klara höga brännhastigheter, och det "känns rätt" att ligga någonstans runt 50% av skivans specifierade maxbrännhastighet för att få ett stabilt resultat.
    Trevligt att du chime:a in så här på en helgdag!

    Ja, är det som du säger då är det ju mer "rätt" att bränna mkm003 i 4x eftersom det är 8x skivor (dye).

    Ska prova, är bara glad om det funkar. Går ju fan så mycket fortare.

  2. #32
    dragonslayer Guest
    snubben som hade ******* gjorde en massa tester och presenterade datat.. när han brände Verbarim 8X med pioneer brännare fick han optimalst resultat om han brännde i 4x
    Jag vet inte om han har kvar graferna sedan han flyttade verksamheten till tyskland..
    (jag bränner oxo i 4X och det är det jag rekomenderar)

  3. #33
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1.6 bootar INTE fulpatchade Wave 3 spel, om du därmeot fulpatchar wave 4/5 spel som wave 3 kommer dom fungera, är osäker på hur det är med om du fulpatchar till wave 2 med 1.6 dock...
    Vad menas med fulpatcha. ja använde ppf-matic med patch v14-15 dom då funkar det på min ixtreme 1.5 men inte på polarns 1.6. o brutal legend planet 51 assassins creed 2 är väl wave 4 spel lr?. annars förstår ja inte va fulpatcha är. Förutom paradox ppf-matic patch v14-15. förklara e du snäll va fulpatcha är o hur man gör det.
    ps:tack för hjälpen
    Last edited by Zeepax; 2009-11-30 at 21:08.

  4. #34
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    snubben som hade ******* gjorde en massa tester och presenterade datat.. när han brände Verbarim 8X med pioneer brännare fick han optimalst resultat om han brännde i 4x
    Jag vet inte om han har kvar graferna sedan han flyttade verksamheten till tyskland..
    (jag bränner oxo i 4X och det är det jag rekomenderar)
    håller med alla mina 70 spel har funkat m x4 det enda som inte funkat va ett spell ja brände 2ggr i 2x sen brännde ja i samma spel i x4 o funkade då

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Zeepax Visa Inlägg
    Vad menas med fulpatcha. ja använde ppf-matic med patch v14-15 dom då funkar det på min ixtreme 1.5 men inte på polarns 1.6. o brutal legend planet 51 assassins creed 2 är väl wave 4 spel lr?. annars förstår ja inte va fulpatcha är. Förutom paradox ppf-matic patch v14-15. förklara e du snäll va fulpatcha är o hur man gör det.
    ps:tack för hjälpen
    fulpatcha = byta ut PFI och/eller video partitionen mot Wave 1-3~ en av dessa metoderna är det du har gjort att "fulpatcha" är ett samlingsnamn för att modifiera spelen så att som ska starta på äldre mjukvaror
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    fulpatcha = byta ut PFI och/eller video partitionen mot Wave 1-3~ en av dessa metoderna är det du har gjort att "fulpatcha" är ett samlingsnamn för att modifiera spelen så att som ska starta på äldre mjukvaror
    1.Hmm... du skriver en av metoderna vad e dom andra. det enda ja känner till e ppf-matic. o min polare spelar aldrig online ska ja kanske säga till han att flasha ner den (låter dumt ja vet) men tänkte då han ändå aldrig kommer spela online. o ja har ju ixtreme 1.5 o då funkar ju allt men har hört att hitachi+ixtreme 1.4 så funkar allt. Swizzy tack för hjälpen har du nåt råd. i den frågan ska ja säga till han att flasha ner den lr pröva o bränna en active.iso först. men fattar inte hur man bara bränner en sida,det e va ja läst iallafall. o den e ju på bara några MB. Kanske dumt att slänga ut 3-400 på att flasha ner den. Men hur ställer ja in så img bara bränner 1 sida.

    som du kanske fattat e ja inte nåt techfreak. förstod ungefär helften av det du skrev. Men tack ändå.

    föresten läst på många siter som påstår att man måtste öppna xbox360 för att veta vad man har för drive men det är inte sant kolla här så ser du vilken drive du har.
    2.Hitachi e alltså bäst men när man ska köpa ett nytt xbox idag va e troligast att man får? ja köpte min nästan när den kom ut 12.5GB HD o Samsung.går dom iording efer gammal-ny lr kan man få va som helst?


    Last edited by Zeepax; 2009-12-01 at 19:40.

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Zeepax Visa Inlägg
    1.Hmm... du skriver en av metoderna vad e dom andra. det enda ja känner till e ppf-matic. o min polare spelar aldrig online ska ja kanske säga till han att flasha ner den (låter dumt ja vet) men tänkte då han ändå aldrig kommer spela online. o ja har ju ixtreme 1.5 o då funkar ju allt men har hört att hitachi+ixtreme 1.4 så funkar allt. Swizzy tack för hjälpen har du nåt råd. i den frågan ska ja säga till han att flasha ner den lr pröva o bränna en active.iso först. men fattar inte hur man bara bränner en sida,det e va ja läst iallafall. o den e ju på bara några MB. Kanske dumt att slänga ut 3-400 på att flasha ner den. Men hur ställer ja in så img bara bränner 1 sida.

    som du kanske fattat e ja inte nåt techfreak. förstod ungefär helften av det du skrev. Men tack ändå.

    föresten läst på många siter som påstår att man måtste öppna xbox360 för att veta vad man har för drive men det är inte sant kolla här så ser du vilken drive du har.
    2.Hitachi e alltså bäst men när man ska köpa ett nytt xbox idag va e troligast att man får? ja köpte min nästan när den kom ut 12.5GB HD o Samsung.går dom iording efer gammal-ny lr kan man få va som helst?


    1. finns lite sådana länkar här på forumet, ska leta upp dom åt dig strax...

    2. bästa läsaren är INTE hitahci, bara för att den "startar allt" betyder det inte att den är bäst, snarare skulle jag säga att Benq är den absolut bästa spelaren man kan ha till en 360, då den är lätt att flasha, lätt att byta ut, den har INGA hårdvaru problem som både hitachi OCH samsung har, Liteon skulle vara bättre än BenQ men jag har börjat få frågor från folk med trasiga liteon läsare, som bara är något/några år gamla, jag bytte åt en av dom som tog kontakt med mig för ett tag sedan, hans läsare spann inte äns upp skivorna... goodie!

    anyhow, det man med 99% säkerhet får i en SPRILLANS NY 360 idag är Liteon, oftast 83850C eller 97450C eller vad den nu heter den absolut senaste...

    *edit:*
    Länkar till trådar som innehåller info angående detta:

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37772

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37734

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36770

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37622

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37093

    OBS: alla länkarna kanske inte innehåller olika metoder, jag länkar bara till dom trådarna som handlar om just fulpatchning...

    mitt tips till din polare btw, ha lite is i magen och vänta på LT, när LT kommit kommer ni kunna köra vad ni vill när ni vill
    Last edited by Swizzy; 2009-12-01 at 20:32.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Köpt Assassin's creed
    By Turbis in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 10:12
  2. assassins creed startar...ibland
    By neonille in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 02:16
  3. Assassins Creed??
    By Itchi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 70
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 23:00
  4. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 14:50
  5. bränn problem
    By Frotti in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 12:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •