Sida 14 av 20 FörstaFörsta ... 41213141516 ... SistaSista
Visar resultat 391 till 420 av 585

Diskussion: PSJAILBREAK tråden

  1. #391
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Edit, för att det skall fungera så måste man hacka lite i psupgrader.exe.config

    maxStringContentLength="65535" var det jag ändrade från det lägre värdet 8196 eller nåt.


    Kod:
    <?xml version="1.0"?>
    <configuration>
    <startup><supportedRuntime version="v2.0.50727"/></startup><system.serviceModel>
            <bindings>
                <basicHttpBinding>
                    <binding name="DealerDataServiceSoap" closeTimeout="00:10:00"
                        openTimeout="00:10:00" receiveTimeout="00:10:00" sendTimeout="00:10:00"
                        allowCookies="false" bypassProxyOnLocal="false" hostNameComparisonMode="StrongWildcard"
                        maxBufferSize="65536" maxBufferPoolSize="524288" maxReceivedMessageSize="65536"
                        messageEncoding="Text" textEncoding="utf-8" transferMode="Buffered"
                        useDefaultWebProxy="true">
                        <readerQuotas maxDepth="32" maxStringContentLength="65535" maxArrayLength="16384"
                            maxBytesPerRead="4096" maxNameTableCharCount="16384" />
                        <security mode="None">
                            <transport clientCredentialType="None" proxyCredentialType="None"
                                realm="" />
                            <message clientCredentialType="UserName" algorithmSuite="Default" />
                        </security>
                    </binding>
                </basicHttpBinding>
            </bindings>
            <client>
                <endpoint address="http://91.207.7.238/Services/DealerDataService.asmx"
                    binding="basicHttpBinding" bindingConfiguration="DealerDataServiceSoap"
                    contract="ServiceReference.DealerDataServiceSoap" name="DealerDataServiceSoap" />
            </client>
        </system.serviceModel>
    </configuration>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #392
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Nu är jag sjukt glad äntligen fixat =)

  3. #393
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
    Spelet kommer fråga om uppdatering, gör du den är du körd från jailbreak men går ju nu att upp och nedgradera sin ps3:a omman har en original psjailbreak.Nya assassins creed går ju dock att lira jailbreakat....
    Hmm, ok. Vet du om nya Hot Pursuit funkar också? I så fall kanske jag ska sälja liret och köpa en dongel istället...

  4. #394
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Bengelito Visa Inlägg
    Hmm, ok. Vet du om nya Hot Pursuit funkar också? I så fall kanske jag ska sälja liret och köpa en dongel istället...
    Funkar inte än iallafall ...
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  5. #395
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    How to Install/ Use PS Updater


    Installation

    1.Step 1 - Download PS Updater
    2.Step 2 - Click start button and type in the search bar UAC and click on User Account Control Settings listed above. Inside this menu please lower the settings to lowest priority, Save and restart the computer.
    3.Step 3 - Unrar/Unzip and click on setup.exe
    4.Step 4 - follow the steps by clicking next until you reach the point of setup where it asks you to plug in your device
    5.Step 5 - plus in PS Jailbreak device and click next
    6.Step 6 - choose Unknown Device #1 from the list and click next
    7.Step 7 - click save to save the .ini file under the place it wants
    8.Step 8 - Click install driver and now complete installation
    USE

    How to use PS Updater

    9.Step 1 - Open PS Updater application that install a shortcut on your desktop
    10.Step 2 - Plug in PS Jailbreak and click My Serial (make sure it can recognize and find your serial number)
    11.Step 3 - Click My coupons and enter the coupon code you received from your authorized reseller when purchasing PS Downgrader.
    12.Step 4 - Save the download it prompts you with ( You will receive 2 files , a) Program (which is PS Jailbreak) and b) Downgrade (which is your downgrader)
    13.Step 5 - Go install file choose the Downgrader file and click Update now
    14.Step 6- After using PS Downgrade to lower your firmware please follow the above steps this time choosing to update file a) Program
    15.Step 7 - Now your PS Jailbreak is back to a Modchip
    Downgrader
    requirement - PS Jailbreak USB Dongle , PS Downgrade Coupon that has been installed onto your PS Jailbreak Device, Modified 3.41 PUP , LV2Diag.self (file 1) and LV2Diag.self (file 2)


    How to Downgrade firmware

    16.Step 1 - Insert PS Jailbreak device that has been reprogrammed as PS Downgrade into your console
    17.Step 2 - Turn on console using same boot method as PS Jailbreak - Press Power then immediately press eject. You will see your console turn with PS Jailbreak lit up with red/green light followed by green only, Then it will turn off.
    18.Step 3 - Turn on console to make sure you are in factory service mode. You will see a huge red box on the screen saying Factory Service Mode, once confirmed please turn off console and remove PS Downgrade Dongle
    19.Step 4 - Program any blank usb with 2 files , A) modified 3.41 pup B) Lv2Diag.self (file 1) These must be the only files on the usb key and must be placed in the main directory of the flash drive.
    20.Step 5 - Insert this new Flash drive into the right USB PORT of your console ( It must be placed in the outermost right port) and turn the console on. You will see black screen but you will see flashing lights on the console (yellow) and on your USB key
    21.Step 6 - Wait 3 minutes for the system to install the old FW, towards the end the power button on the console will start flashing green and then your console will power off.
    22.Step 7 - Remove the usb key and turn on the console , you will still be in factory service mode. Please verify you have downgraded successfully to version 3.41
    23.Step 8 (Optional) - If you wish to downgrade to any older firmware you can not follow step 4,5,6 using any regular firmware PUP. (You do not need to use modified custom firmware now that you are on 3.41)
    24.Step 9 - Insert flash drive back into PC , remove the PUP and Lv2Diag.self and install only LV2Diag.self (file 2) on the USB Flash Drive
    25.Step 10 - Power on your console, after 10 seconds it will power off
    26.Step 11 - Turn on your console with no USB inserted and you will be out of factory service mode into retail mode with your chosen firmware version installed.
    JAilbreak your console and enjoy playing homebrew


    Filerna finns här http://www.duckload.com/download/118...r_files2.1.rar

  6. #396
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ta det lite lugnt med att nergradera till annat än 3.41, jag försökte precis ta ner till 3.15 på en ps3 60GB och den ville inte boota efter det. Försöker flasha in den patchade 3.41 nu och hoppas den vaknar igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #397
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ta det lite lugnt med att nergradera till annat än 3.41, jag försökte precis ta ner till 3.15 på en ps3 60GB och den ville inte boota efter det. Försöker flasha in den patchade 3.41 nu och hoppas den vaknar igen.
    Hände samma med mig. När jag startar den så lyser det grönt ett tag sen stängs den av. Men sen bytte jag pup file så gick det igen. Fick du med igång den?

  8. #398
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Flonta Visa Inlägg
    Hände samma med mig. När jag startar den så lyser det grönt ett tag sen stängs den av. Men sen bytte jag pup file så gick det igen. Fick du med igång den?
    Japp, den vaknar till liv med 3.41 igen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #399
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Vilken version hade du när du skulle nergradera till 3.15? Testa ha 3.41 installerat sen negradera till 3.15. Har själv 3.15 just nu
    Last edited by Flonta; 2010-12-01 at 16:56.

  10. #400
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Hejhej!
    Kan jag nergradera mitt ps3 med en original PSJailbreak dongel?

    Mvh,
    Carl

  11. #401
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Efter att ha misslyckats med 3.15, installerat 3.41 igen, provade jag att lägga in 3.15 igen!

    Och den här gången fungerade det perfekt!

    Gjorde INGET annorlunda, körde samma memorystick med samma filer en gång till.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #402
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vi kastade just upp ett nytt kitt i vår Webshop

    PS Downgrade + PSJailbreak USB utvecklingskit DELUXE!
    Kittet innehåller en Jailbreak dongel som är förprogrammerad med Downgrade koden + 2.st USB minnen för konfigurerade med filer man använder för att nedgradera via Recovery och Finalisering efteråt.

    Detta då alla inte har Internet, orkar läsa eller jag filer själv eller bara har tummen mitt i handen

    ---> http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1342&xSec=132

    Tanken är då att man bootar sin Ps3 med Downgrade dongeln o när den står i Recovery så stänger man av och stoppar i Downgrade 1 USB minnet o låter den tugga o sen när den stänger av kontrollerar att 3.41 ligger på den o stänger av igen o sen stoppar i Downgrade 2 USB minnet o finaliserar o plockar ut maskinen ur Recovery

    Jag märkte att all information på en maskin jag höll på med låg kvar ( sparade spel, filmer, bilder med mera ) men vi rekommenderar att man gör en backup innan man nedgraderar och att det kanske bara var en slump att det låg kvar för oss på just den modellen vi nedgraderade ( 60Gb ) )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #403
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av tevyn Visa Inlägg
    Hejhej!
    Kan jag nergradera mitt ps3 med en original PSJailbreak dongel?

    Mvh,
    Carl
    Jajamen det kan du göra. In på psjailbreaks hemsida och ladda ner updater sen kan du tittar några sidor bak i detta forumet så ser du hur du ska göra

  14. #404
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av tevyn Visa Inlägg
    Hejhej!
    Kan jag nergradera mitt ps3 med en original PSJailbreak dongel?

    Mvh,
    Carl
    Ja.
    Antingen om du har en dongel som är original sedan tidigare o lägger in Downgrade koden på den själv eller köper något av våra kit:

    Billig downgrade förprogrammerad: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1334&xSec=132

    Dyrare Deluxe kit med allt du behöver för att nedgradera din befintliga ps3a: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1342&xSec=132
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #405
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av tevyn Visa Inlägg
    Hejhej!
    Kan jag nergradera mitt ps3 med en original PSJailbreak dongel?

    Mvh,
    Carl
    Ja. Snygg guide kommer så fort det fungerar utan extra krångel med att konvertera filer manuellt osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #406
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Tjena!
    Jag kan fortfarande int flasha min psjailbreak trots att jag har konverterat filen.
    Någon som vet vad problemet kan vara?

  17. #407
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Dawnspire Visa Inlägg
    Tjena!
    Jag kan fortfarande int flasha min psjailbreak trots att jag har konverterat filen.
    Någon som vet vad problemet kan vara?

    Vad får du för meddelande och hur beter sig dina lysdioder på din psjailbreak?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #408
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hansi,


    Har ett litet problem med min PSJailbreak som jag hämtade precis från posten. Det står helt enkelt att den hittar ingen PSJailbreak på min PSUpdater 1.2 (står nånting med no dongle found när jag trycker på Update Now)

    Gjort följande;
    1. Kopplat in min psjailbreak i USBport på baksidan av datorn, den lyser rött.
    2. INstallera PSJailbreak genom setup.exe, valde Uknown Device #1 på listan
    3. Trycker på Install Now genom libusb men får "Requested resource now found" men installeringen fortsätter (Och så har jag tydligen libusb på datorn redan då jag ser den i programfiles, äldre version dock) kan det vara det som är felet?

  19. #409
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vad får du för meddelande och hur beter sig dina lysdioder på din psjailbreak?
    jag har försökt att flasha både från skrivbordet och från en usb enhet. när jag flashar från skrivbordet står det can't open fla file trots att jag har konverterat den. och på usb enheten står det flash failed

    och en lysdiod lyser grönt och en lyser rött om vanligt

  20. #410
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    har ni några länkar till versionerna 3.41 och 3.15?

  21. #411
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Dawnspire Visa Inlägg
    jag har försökt och flasha både från skrivbordet och från en usb enhet. När jag försöker på skrivbordet står det can't open fla file trots att jag har konverterat den. och på usb enheten står det flash failed
    Om jag erbjuder min tid för att hjälpa dig önskar jag i gengäld att du anstränger dig och svarar på mina frågor noggrant. Det är bra att veta hur lysdioderna på din psjailbreak beter sig under flashningen.

    Döp om din .fla till något riktigt enkelt, t.ex. PSJB.FLA och lägg den direkt i c:\

    Ha så lite som möjligt anslutet till USB på datorn.

    MEN! Prova gärna ansluta din psjailbreak till en USB-hub! Jag kopplar mina psjailbreak till en D-link USB 2.0 7-portars hub med extern strömförsörjning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #412
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Om jag erbjuder min tid för att hjälpa dig önskar jag i gengäld att du anstränger dig och svarar på mina frågor noggrant. Det är bra att veta hur lysdioderna på din psjailbreak beter sig under flashningen.

    Döp om din .fla till något riktigt enkelt, t.ex. PSJB.FLA och lägg den direkt i c:\

    Ha så lite som möjligt anslutet till USB på datorn.

    MEN! Prova gärna ansluta din psjailbreak till en USB-hub! Jag kopplar mina psjailbreak till en D-link USB 2.0 7-portars hub med extern strömförsörjning.
    en lyser rött och en lyser grönt som vanligt, dom blinkar inte eller byter färg

  23. #413
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Dawnspire Visa Inlägg
    en lyser rött och en lyser grönt som vanligt, dom blinkar inte eller byter färg
    När det fungerar så kommer den lysa enbart rött när flashningen påbörjats, och sedan lysa enbart grönt när den är klar. Men prova nu med att ha filen på hårddisken.

    Psjailbreak informerar om att serverproblemen är på väg att lösas och att en ny version av updatern är på gång, så det kan vara läge att vänta lite och ladda ner filerna igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #414
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    När det fungerar så kommer den lysa enbart rött när flashningen påbörjats, och sedan lysa enbart grönt när den är klar. Men prova nu med att ha filen på hårddisken.

    Psjailbreak informerar om att serverproblemen är på väg att lösas och att en ny version av updatern är på gång, så det kan vara läge att vänta lite och ladda ner filerna igen.
    okey

  25. #415
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Hansi du som kan detta. Varför köra med version 3.15 istället för 4.15? Vad är skillnaden?

  26. #416
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    När det fungerar så kommer den lysa enbart rött när flashningen påbörjats, och sedan lysa enbart grönt när den är klar. Men prova nu med att ha filen på hårddisken.

    Psjailbreak informerar om att serverproblemen är på väg att lösas och att en ny version av updatern är på gång, så det kan vara läge att vänta lite och ladda ner filerna igen.
    tack hansi, jag laddade ner filen igen och la den rakt på hårddisken och nu funkade det!

  27. #417
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Gud vad störande detta är.

    Min bärbara dator hittar min PSJailbreak (stationära gör inte det) men på min bärbara får jag massiv error meddelande följt av "Files could not be downloaded" när jag tar download updates.. Nån lösning?

  28. #418
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    kolla lite längre bak i forumet så hittar du nog det.

  29. #419
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Flonta Visa Inlägg
    kolla lite längre bak i forumet så hittar du nog det.

    Löste det genom att reinstallera PSUpgrader och byta USB port. Men nu så får jag couldn't open fla file.. Känns som jag kommer aldrig lyckas med detta. Problem efter problem.

    EDIT: Flash succesful! decoda gamla .fla filen fel helt enkelt.. blir att downgradea nu
    Last edited by Cind3R; 2010-12-01 at 18:15.

  30. #420
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Peter

    Tack för hjälpen DET FUNKAR GÖTT MOS!!

Sida 14 av 20 FörstaFörsta ... 41213141516 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Invites 2010 tråden
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 302
    Senaste inlägg: 2014-05-29, 00:30
  2. Tjafs / Benzema tråden
    By Benzema in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 13:44
  3. Off Topic Tråden
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 18:51
  4. Hitachi 78 Tråden, Hur gör man nu ? :D
    By Postal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-24, 20:12
  5. RÖda TrÅden???????????
    By vitorm in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 09:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •