Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Felkod 1022 E74 Går det att laga?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21

    Felkod 1022 E74 Går det att laga?

    Jag såg på denna diskussion http://forum.psxcare.com/support/sho...highlight=1022

    Men eftersom den är så gammal så tänkte jag kolla lite mer om hur man ska gå tillväga med den. Det r en Jtagad box också.
    Hadde det vanliga 0102 före, sedan lät jag den överhettas och då kom detta upp. Kan man tsta och löda om vad det nu är man ska löda om. 1022 verkar ju vara AV/HDMI kontakten som inte funkar som den ska.

    Tacksam för svar, Verkar som dom här Jtagade tyvär bara går sönder mer och mer eftersom dom är så gammla, snart inte lönt att skaffa en sådan utan bttre med dom nya

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Båda de felkoderna är rätt standard o vi brukar kunna väcka liv i dem för 700 kr
    6.månaders garanti för samm eller närliggande felkod lämnas givetvis, får vi in den som backjobb o inte lyckas efter 3 försök återbetalar vi summan minus vår serviceavgift på 350 kr vilket på 700 kr blir 350

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=876&xSec=93
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Båda de felkoderna är rätt standard o vi brukar kunna väcka liv i dem för 700 kr
    6.månaders garanti för samm eller närliggande felkod lämnas givetvis, får vi in den som backjobb o inte lyckas efter 3 försök återbetalar vi summan minus vår serviceavgift på 350 kr vilket på 700 kr blir 350

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=876&xSec=93
    ok tackar, ska fundera på hur jag ska skaffa fram dom pengarna , kanske sälja sig på gatan.... vore ju en ide! .... ... fast å andra sidan får jag nog komma på något annat sätt hehe.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    ok tackar, ska fundera på hur jag ska skaffa fram dom pengarna , kanske sälja sig på gatan.... vore ju en ide! .... ... fast å andra sidan får jag nog komma på något annat sätt hehe.
    vad tar du i timmen?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av bena Visa Inlägg
    vad tar du i timmen?
    hehe , har inte bestämt mig än.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Värm om GPU'n med en varmluft pistol... så ska du se att det blir bättre *jag brukar göra det med flänsen på och inte mer än upp till 450 grader sen ner igen... detta på varmluftpistolen...*
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Värm om GPU'n med en varmluft pistol... så ska du se att det blir bättre *jag brukar göra det med flänsen på och inte mer än upp till 450 grader sen ner igen... detta på varmluftpistolen...*
    ok tackar, ska testa det

  8. #8
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17
    Min Farmor var lite sugen på dig vad tar du i timmen

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    ok tackar, ska fundera på hur jag ska skaffa fram dom pengarna , kanske sälja sig på gatan.... vore ju en ide! .... ... fast å andra sidan får jag nog komma på något annat sätt hehe.
    Pröva köp och sälj avdelningen här på forumet

  10. #10
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17
    Haha

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Pröva köp och sälj avdelningen här på forumet
    hehe ok, fast jag har ej bestämt vad man ska ta i timmen, måste nog också ha några kunder som får testa och meddela vad dom tycker. .... ... ok ok Nu börjar detta gå över styr! Vi får nog flytta detta till Köp och Sälj forumet på en gång!

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    ok tackar, ska testa det
    Om du beslutar dig för att prova o värma den själv och inte lyckas så behöver du inte skicka den till oss sedan
    Risken finns att vi ändå inte kan få igång den då våra metoder skiljer sig lite mot vad andra gör
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Om du beslutar dig för att prova o värma den själv och inte lyckas så behöver du inte skicka den till oss sedan
    Risken finns att vi ändå inte kan få igång den då våra metoder skiljer sig lite mot vad andra gör
    jag har redan försökt att laga den 3 gånger med värmepistol, den har ju gått igång efter varje gång, men får sedan efter ett tag error, vilket man inte begriper varför, men det är ju en xbox. Om det nu skiljer sig från vad ni gör och om man värmer med pistol hemma så borde det inte spela någon roll om man skickar in den till er, eftersom ni använder en annan metod att laga.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Värmer folk om maskiner själva med handdukar eller varmluft så kan mer saker i maskinen ta skada och eller proceccorerna flyttas några milimeter och då är vårt jobb förgäves.

    Vi brukar ha mest problem med maskiner vi försöker laga där andra redan vart på dem kontra oskulder
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Felkod E74 eller 1022
    By Douhane76 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2009-07-15, 22:27
  2. Byta avkabel chipet= felkod 1022
    By macbang in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 10:44
  3. Kan man laga det här?
    By Narutikai in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 16:16
  4. Går det att laga nätagg?
    By frax in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-20, 09:17
  5. går det att laga?
    By banditen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-03-08, 17:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •