Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Kan inte spela nya spel på Jtag Xbox360

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Kan inte spela nya spel på Jtag Xbox360

    Kan inte spela nya spel på Jtag Xbox
    Hej på er,

    Jtagade mitt Xbox i höstas och kunde då spela alla spel jag matade den med.
    Nu har jag försökt få in lite nya spel men får då upp att jag ska ta ut och rengöra skivan.

    Kan det vara så att jag måste göra någon typ av uppdatering?
    kör ju inte längre med någon DVD-läsare så kanske det finns något lättare sätt att uppdatera den på nu?

    Ser även att filstrukturen ser annorlunda ut när jag packar upp spelen till min externa HDD.

    Finns det någon lösning på detta ? Om det nu finns det så skulle det uppskattas att ni skriver så en icker superkunnig kan förstå.

    MVH
    Swestar

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swestar Visa Inlägg
    Kan inte spela nya spel på Jtag Xbox
    Hej på er,

    Jtagade mitt Xbox i höstas och kunde då spela alla spel jag matade den med.
    Nu har jag försökt få in lite nya spel men får då upp att jag ska ta ut och rengöra skivan.
    Kan vara din DVD som är dammig o trött eller så kör du inte med kvalitetsskivor som Verbatim

    Citat Original inlägg av Swestar Visa Inlägg
    Kan det vara så att jag måste göra någon typ av uppdatering?
    kör ju inte längre med någon DVD-läsare så kanske det finns något lättare sätt att uppdatera den på nu?
    Kan vara så ja, uppdaterar man Dash på maskinen så klarar den ju nyare spel: http://forum.psxcare.com/support/sho...04-%2812611%29
    Och uppdaterar man mjukvaran på DVD läsaren samtidigt läser den kopior på skitmedia lättare med

    Citat Original inlägg av Swestar Visa Inlägg
    Ser även att filstrukturen ser annorlunda ut när jag packar upp spelen till min externa HDD.
    Det bör inte ha ändrats så mycket, det är nog spelspecifikt
    Man gör en mapp som heter spelets namn o ställer sig i den katalogen o väljer Copy så skjuts läsarens släde ut o man stoppar i sin skiva o efter den spunnit upp trycker man igång processen o väntar

    Citat Original inlägg av Swestar Visa Inlägg
    Finns det någon lösning på detta ? Om det nu finns det så skulle det uppskattas att ni skriver så en icker superkunnig kan förstå.

    MVH
    Swestar

    Följ länken ovan, känns det för jobbigt tar vi 350 kr för att uppgradera din j-taggade maskins mjukvara till 12611
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    var nog lite otydlig, kör inte med skivor utan enbart från HDDn, vilket gör att det inte finns någon skiva att rengöra :-) Kör annars enbart med verbatim och bränner i lägsta hastigheten.

    Så... om det inte är läsaren som läser, kan det vara någon annan mjukvara som spökar? Spelar det någon roll vilken "Wave" spelen är i?
    Last edited by Swestar; 2011-02-10 at 17:24.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Korrupta filer elelr saknad eller trasig data säger Swizzy här.
    Om det är nya AP 25 kopieringsskyddade spel får du endast igång dessa med 12611 uppdatering ( måste skjutas in manuellt )
    Kör du även helt utan DVD läsare kan man i Freestyle ställa in att maskinen inte skall göra kontroller om att enheten saknas.

    Kanske det som strular för dig, gammal Dash o nyare spel.

    Nyare spel kräver nyare mjukvara för att starta oftast, och 12611 uppdateringen kör även Knetic spelen som släppts o stänger helt av AP 25 kopierings kontroller.
    Last edited by Pendragon; 2011-02-10 at 17:33.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Swestar Visa Inlägg
    var nog lite otydlig, kör inte med skivor utan enbart från HDDn, vilket gör att det inte finns någon skiva att rengöra :-) Kör annars enbart med verbatim och bränner i lägsta hastigheten.

    Så... om det inte är läsaren som läser, kan det vara någon annan mjukvara som spökar? Spelar det någon roll vilken "Wave" spelen är i?
    Jag skulle råda dig till att till att börja med kolla att det INTE är JTAG releaser av "vanliga" spel, ta hellre iso och packa upp själv, JTAG versionerna brukar vara "rippade" alltså man har tagit bort speldata, t.ex. extra språk etc. det är lite dumt av dom att hålla på med då dom sällan testar spelen efteråt, utan bara skickar ut dom... det är ju SKIT bra när du som användare ska köra så finns inte speldatan som spelet vill ha?! WTF? vad gör man då?!

    Sen är det bra o uppdatera också, dels får du fler funktioner och dels blir maskinen mer stabil etc. (mindre falska RROD med nyare hackade dashboards)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Tack som fan Swizzy!
    har aldrig kör med Jtag versioner utan enbart vanliga.

    Btw, hur packar man upp spel som ligger på 2 skivor, tex som dead space 2?
    Ska det göras på något speciellt sätt?

    Trevlig helg!

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Var skiva för sig i en egen mapp. tex
    c:/Dead space 2/cd1/första isofilen
    c:/Dead space 2/cd2/andra isofilen

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Swestar Visa Inlägg
    Tack som fan Swizzy!
    har aldrig kör med Jtag versioner utan enbart vanliga.

    Btw, hur packar man upp spel som ligger på 2 skivor, tex som dead space 2?
    Ska det göras på något speciellt sätt?

    Trevlig helg!
    http://forum.psxcare.com/support/sho...d-flera-skivor <--- läs här

    Just Deadspace 2 finns nog inte med i listan ännu... men det bör kunna vara som så att spelet sparar innan du ska byta skiva, så du kan hoppa ut i dash, starta din launcher (XEXMenu/FreeStyleDashboard eller motsvarande) och sedan starta skiva 2 istället för 1:an, på samma sätt som electron säger typ...
    Last edited by Swizzy; 2011-02-12 at 09:13.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://forum.psxcare.com/support/sho...d-flera-skivor <--- läs här

    Just Deadspace 2 finns nog inte med i listan ännu... men det bör kunna vara som så att spelet sparar innan du ska byta skiva, så du kan hoppa ut i dash, starta din launcher (XEXMenu/FreeStyleDashboard eller motsvarande) och sedan starta skiva 2 istället för 1:an, på samma sätt som electron säger typ...
    Nu har jag kommit så långt att det blev skivbyte, vilket inte gick. Försöker starta upp 2a skivan men det står bara att man ska stoppa i skiva ett då, tyvärr.

    Har någon en annan lösning?

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Köp spelet

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Skall man köra utan DVD'er så är Disk Swapper ett smidigt program som swappar disken automatiskt när det är dags för disk 2.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av binglan Visa Inlägg
    Skall man köra utan DVD'er så är Disk Swapper ett smidigt program som swappar disken automatiskt när det är dags för disk 2.
    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...lpqLJqhrCj.php

    nice hoppas bara den fungerar bra det är änsålänge bara i beta stadiet, och det är första versionen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Har själv testat dock bara på Dead Space 2, funkar utmärkt.

Liknande diskussioner

  1. Kan inte spela nya spel på Jtag Xbox
    By Swestar in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-10, 16:57
  2. Spela Alla spel på xbox360
    By theswed in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 30
    Senaste inlägg: 2010-12-24, 14:37
  3. Hur spela DLC på Jtag?
    By Mcmxcix in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 13:11
  4. Kan inte bränna Xbox360-spel
    By saifer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 19:33
  5. Chippa XBOX360 för att spela utländska spel?
    By wge in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 07:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •