Original inlägg av
efex
Så nu sitter jag här med ett problem igen, har googlat men får inga jättebra svar från internetjätten!
Började spela L.A. Noire några dagar sen, med disc1 (inlagt på extern disk). Igår tänkte jag att, ja, jag tar och lägger in disc2 och disc3, man vet ju aldrig när de kommer att behövas. Men.. Hur swappar jag skiva i spelet när det väl är dags? Läste att FSD2.0 RC2.1 ska ha ett multidisc-plugin som byter automatiskt, men får ingen information om det då teamfsd.com inte är tillgänglig.. Jag har hur som helst lagt in spelet under games/TitleID/Disc1 etc.
Misstänker att jag inte har pluginet då jag får upp alla tre skivor i spel-listan i FSD..?
any ideas? :-)
Okay, nu kom jag in på FSD-forumet iaf. Hittar många med samma problem, men ingen som svarar på var man hittar pluginet...
Jag har ingen aning om det verkligen finns ett plugin till FSD ännu, däremot vet jag att det finns ett plugin till Dashlaunch som heter DisK swapper 1.1 du hittar det här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...wapper_1.1.zip
För att konfigurera skriver du såhär i en .ini fil som heter "Multi":
Kod:
; <--- kommentar, jag brukar använda dessa för att markera vilket spel det är som följer :)
[*spelid*]
disk1: Usb:\Games\speletsnamn\Disk1\
disk2: Hdd\content\00000000000000\*spelID*\00007000\*namn på filen som ska startas*
disk3: Hdd:\Gamez\speletsnamn\Disk3\
Tänk på att ovanstående bara är ett exempel, den i mitten (disk 2) är då alltså hur du ska göra om du kör med GoD versioner av spelen...
för att då aktivera pluginet i huvudtaget måste det finnas med i din Dashlaunch conf:
Kod:
[QuickLaunchButtons]
BUT_A =
BUT_B = Hdd:\Freestyle\default.xex
BUT_X = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0DE99990F586558
BUT_Y = Hdd:\Freestyle2.0\default.xex
Start =
Back =
LBump =
Default =
[Plugins]
plugin1 = Hdd:\swap.xex
plugin2 =
plugin3 =
plugin4 =
plugin5 =
[Settings]
nxemini = true
pingpatch = true
contpatch = false
fatalfreeze = false
fatalreboot = true
regionspoof = false
region = 0x7fff
dvdexitdash = true
xblaexitdash = true
nosysexit = false
noupdater = true
debugout = false
exchandler = true
dumpfile =
bootdelay = 0x2A
liveblock = true
livestrong = false
Färdig installer med ovanstående settings och Dashlaunch 2.21 finner du här (den innehåller även disk swapper): dashlaunch_2.21_disk_swapper.rar
Sedan lägger du swap.xex på din hårddisk bara rakt upp och ner på HDD1
Bookmarks