Sida 4 av 13 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 376

Diskussion: Ny DVD-läsare, Philips & Lite-on DG-16D2S "unhackable"

  1. #91
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Ramses Visa Inlägg
    Orkar inte vänta tills lite-on går å flasha, så jag sålde mitt xbox idag för 2300:-
    Blir inte nytt xbox för min del. Helt missnöjd med det hela.
    Har 30 spel som jag kan skänka till den som vill.

    Imorgon köper jag ett PS3 80GB så får vi testa den uppfinningen.

    Hare
    Ha så roligt med PS3an och dess breda spelutbud på skit.
    Samt dess utsökta online (om man kan kalla det) tjänst.

  2. #92
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    360 Drive Switcher v1.3.848.0
    Nice little app to enable you to add spoof data from lite-on to any other firmware ready to flash to hackable drive.
    http://360patches.com/forums/index.p...sa=view;id=850

    Firmware Toolbox v4.7
    Description: ---------------------------------------------------------------------
    Maximus - FIRMWARE TOOLBOX V4.7
    ---------------------------------------------------------------------
    Long time without update, well here is it with small additions

    WHATS NEW ON V4.70:

    - ADDED: Spoofing drives to Lite On model
    - ADDED: Detect/Remove Hardware (DVD-ROM) (on File Menu)
    - ADDED: Ixtreme 1.4 No-Check Bit firmware for 79 Drives
    - FIXED: Several bugs.

    Note: The No-check bit option for 79 drives is not set as default firmware
    on Smart hack patcher option, you need to choose it from the list on the
    Special Firmwares section, the reason is it could be unsafe and lead to M$
    detection.

    Congrats to geremia, c4e and all others for the latest Liteon releases
    http://360patches.com/forums/index.p...sa=view;id=852

    Lite-On/Benq DVDkey extractor huge tutorial
    Description: Hi to everyone, DeViLs360 here from #fw & #Stealth360 on efnet, I decided to take all info i could find on this hack and put it in a noob friendly way, 99% taken from information found on xboxhacker you know who you are and just converted into legible English, hope it helps.

    The purpose of this tutorial is to summarize all equipment and handling necessary for the extraction of the dvd key and the spoof identification from the lite-on dvd drive.

    With that, you will be able to replace your lite-on drive which is not yet flashable, with a flashable Hitachi / Samsung / Benq

    Here we go hope you are ready
    http://360patches.com/forums/index.p...sa=view;id=851

    Det ser bättre och bättre ut för var dag som går

  3. #93
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi hann få igång vår adapter nu och kommer testa hur det fungerar med spoofade samsung, liteon och hitachi under helgen. OK vi var väl några dagar senare än vi borde men jag skyller på att vi varit tvungna att inventera lagret inför bokslut 31/8....

    Vi har bara en lite-on och ett halvdussin samsung kvar på lager, så vi kommer ägna lite tid åt att fixa spoofning av hitachidrivar vilket är lite knepigare än samsung och benq eftersom man bara flashar de sektorer som skall patchas + checksummesektor.

    Efter helgen lär vi börja erbjuda byte av lite-on till andra dvdläsare, så vi vill inte se fler erbjudanden om spoofning mot betalning i vårt forum.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #94
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ahh det hade ju kommit en uppdaterad 360fwtoolbox så jag slipper sitta och lära mig dosflashning av hitachisektorer igen.

    Vi spoofade precis en benq till en lite-on vilket gick bra. Nu skall vi prova med en hitachi, vilket bör vara klart om några minuter.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #95
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Mer info om Lite-On Spoofningarna som vi trollar mer hittar ni här:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35246

    Vi lyckades nyss få igång en BenQ på en av de maskinerna som det satt en Lite-On i
    Nu skall vi pova flasha en Hitatch och en Samsung med för skojs skull.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #96
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hitachi igång nu, skönt, det är dom vi har flest av på lager.

    Bara å lämna in era 360 med lite-on så byter vi till spoofade hitachi, kostar 1.500:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #97
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Rykten säger att Gula kablar i DVD läsaren är Lite-On och Vita skall vara Benq.

    Man tar bort frontplåten och tittar i ett litet hål direkt under släden där texten XBOX360 är pressat i plasten c.a 1.cm ned.
    Är det vit kabel skall det vara ok men man vet aldrig
    Jag fick tillbaka min xbox från lagningen idag och det stämmde bra med att dom som har vit kabel har benq. Så nu är den flashad och spelklar igen

  8. #98
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Weeh ditt lyllo. Fick tillbaka min idag från tyskland och såklart har de satt i en lite-on (gula kablar). Detta finner jag inte alls roligt. Har verkligen inte råd att spoofa den.

  9. #99
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Ni som har den här skiten till dvd-läsare, låter den som ett jetplan? Jag kan fan inte spela längre med den ljudnivå som är. Kanske har att göra med att den har varit på lagning men polarens blev fan så mycket tystare efter lagningen o den lämnades innan de började med Lite-on läsarna. Nu åker den tillbaka till tyskland!
    Last edited by Adler; 2008-09-04 at 16:50.

  10. #100
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Adler Visa Inlägg
    Ni som har den här skiten till dvd-läsare, låter den som ett jetplan? Jag kan fan inte spela längre med den ljudnivå som är. Kanske har att göra med att den har varit på lagning men polarens blev fan så mycket tystare efter lagningen o den lämnades innan de började med Lite-on läsarna. Nu åker den tillbaka till tyskland!
    Bättre låta som ett Jetplan än Krascha som ett Jasplan
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #101
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Haha förvisso.

  12. #102
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Så, då var en adapter beställd, så får vi väl se hur det går, måhanda dimper det ner en sönderlödd Lite-on samt en halvslö Benq hos Hansi om någon vecka

  13. #103
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    kom att tänka på det här med lödning som alla försöker sig på utan någon lödningserfarenhet innan, eller väldigt liten... tanken om provisoriskt ledande lim borde finnas så googlade lite.. fann detta:

    Limning

    Ett alternativ till att löda fast chipet är att limma fast det mot bäraren. Elektrisk förbindning fås genom att man blandar metallpartiklar, oftast silver, i polymeren som används som lim. Det finns två slag av ledande limmer, isotropt och anisotropt ledande limmer. Isotropt ledande limmer leder, som namnet antyder, ström i alla riktningar. I de anisotropt ledande limmerna är metallkoncentrationen lägre, varför man applicerar ett visst tryck för att chipets och bärarens kontaktytor skall komma i kontakt med varandra.
    så hur krångligt är detta att utföra? borde den inte ge enheten mindre skador om man misslyckas och är lättare att ta bort? syftet jag tänker är för provisorisk användning och inte för framtida bruk.

    någon med erfarenhet?

  14. #104
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    kom att tänka på det här med lödning som alla försöker sig på utan någon lödningserfarenhet innan, eller väldigt liten... tanken om provisoriskt ledande lim borde finnas så googlade lite.. fann detta:



    så hur krångligt är detta att utföra? borde den inte ge enheten mindre skador om man misslyckas och är lättare att ta bort? syftet jag tänker är för provisorisk användning och inte för framtida bruk.

    någon med erfarenhet?
    http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage....ok=2008153.htm

    Härdar på 3-5 minuter o då är jag redan färdig med mina lödbyglingar samt läst ur nyckeln
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #105
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage....ok=2008153.htm

    Härdar på 3-5 minuter o då är jag redan färdig med mina lödbyglingar samt läst ur nyckeln
    jo, men nu var ju det inte härdning och var folk kan köpa det som jag frågade...

    undrade om det kunde vara ett smidigare sätt för de oerfarna lödarna om de nu måste ordna bra kontakter under en kort period.

  16. #106
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jo, men nu var ju det inte härdning och var folk kan köpa det som jag frågade...

    undrade om det kunde vara ett smidigare sätt för de oerfarna lödarna om de nu måste ordna bra kontakter under en kort period.
    Nja, jag har tidigare prövat den lösningen med annat men det gav varierande resultat.
    Risken är nog stor att folk geggar lim där det inte hör hemma o trollar sönder mer än en lödkolv o lite tråd kan göra skada.
    Fins ju alltid undantag till allt

    Blyertsstreck månne
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #107
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    Rätta mig om jag har fel.


    Men kan jag köpa vilket xbox 360 nytt i butik som helst, och sen byta drive i den till en som går att flasha ?

    För 1500 spänn ?

  18. #108
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av ChrisSnyder Visa Inlägg
    Rätta mig om jag har fel.


    Men kan jag köpa vilket xbox 360 nytt i butik som helst, och sen byta drive i den till en som går att flasha ?

    För 1500 spänn ?
    Svar ja.
    Max 1500 skulle man kunna säga. Om du har tur så får du en med en äldre spelare och då landar det på 500 spänn.

  19. #109
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    dom har acrade versionen nere på pc city här i upplands väsby för 1750 spänn. Så om jag tjackar en sån och sen dra till psxcare och där byter dom driven även om det är Philips eller Lite-On (dom ohackbara vad jag förstått) så byter dom den, och då landar mitt nychippade xbox på 3200 allt som allt ... ?

    detta är alltså 100% säkert att det går vad jag än köper för xbox ?

    För mig nuvarande gick sönder igår och har 80 brännda spel och en jävla massa tillbehör...

  20. #110
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av ChrisSnyder Visa Inlägg
    dom har acrade versionen nere på pc city här i upplands väsby för 1750 spänn. Så om jag tjackar en sån och sen dra till psxcare och där byter dom driven även om det är Philips eller Lite-On (dom ohackbara vad jag förstått) så byter dom den, och då landar mitt nychippade xbox på 3200 allt som allt ... ?

    detta är alltså 100% säkert att det går vad jag än köper för xbox ?

    För mig nuvarande gick sönder igår och har 80 brännda spel och en jävla massa tillbehör...
    Svar JA.

    1750 + MAX 1500 = 3250

  21. #111
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Svar JA.

    1750 + MAX 1500 = 3250
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=686&xSec=90
    3.699 kr men då lägger vi på Ett års garanti från oss
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #112
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    får tillbaka min från tyskland idag får man alltid tillbaka med ny drive eller kan man ha tur ?

  23. #113
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lechill Visa Inlägg
    får tillbaka min från tyskland idag får man alltid tillbaka med ny drive eller kan man ha tur ?
    tur kan man alltid ha men i ditt fall får du en ny. skämt åsido, det är svårt att veta, ibland kommer de tillbaka med ny drive, ibland inte.

  24. #114
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #115
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    Fick min levererad till jobbet precis och kikar man så är det två gula kablar.
    är jag körd då eller kan det endå vara nån annan drive.

    glöm det hittade info körd alltså
    Last edited by lechill; 2008-09-18 at 12:10.

  26. #116
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av lechill Visa Inlägg
    Fick min levererad till jobbet precis och kikar man så är det två gula kablar.
    är jag körd då eller kan det endå vara nån annan drive.

    glöm det hittade info körd alltså
    Inte körd. Bara kostsamt.

  27. #117
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Inte körd. Bara kostsamt.
    ah får se spelar knappt så det känns inte riktigt som det är värt det

  28. #118
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Nu när vi ändå är inne på det här med att byta ut lite-on spelare mot någon annan spelare.

    Undrar bara om det går att spela på Xbox-Live. Ni som har bytt ut Lite-on mot något annat, hur funkar det? Tror xboxen att det är orginal spelare som är inne? För jag har blivit bannad och vill spela online igen.

  29. #119
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av kaTana Visa Inlägg
    Nu när vi ändå är inne på det här med att byta ut lite-on spelare mot någon annan spelare.

    Undrar bara om det går att spela på Xbox-Live. Ni som har bytt ut Lite-on mot något annat, hur funkar det? Tror xboxen att det är orginal spelare som är inne? För jag har blivit bannad och vill spela online igen.
    det går bra att spela online men du måste spoofa dvd spelaren och det kan innebära en högre risk beroende på vad som spoofas, det är väl lite skilda meningar om det. inget är failsafe när det gäller flashningar, men rätt nära i dagsläget.

  30. #120
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av kaTana Visa Inlägg
    Nu när vi ändå är inne på det här med att byta ut lite-on spelare mot någon annan spelare.

    Undrar bara om det går att spela på Xbox-Live. Ni som har bytt ut Lite-on mot något annat, hur funkar det? Tror xboxen att det är orginal spelare som är inne? För jag har blivit bannad och vill spela online igen.
    Ang. Banning så Bannas inte DVD läsaren utan Boxen, så har du blivit bannad på en Box så köp en ny o flytta över hårddisken.

    Undrar bara hur du lyckades, vilken Firmware o hur ??
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 4 av 13 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Maximus 79 Passkey från en dvd till en annan?
    By Hamann in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 13:49
  2. Dålig dator eller dålig dvd läsare?
    By berget in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 11:12
  3. Philips Dvd
    By tech in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 19:02
  4. Ang. DvD Brännare Lite on ?
    By Nikko in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 10:08
  5. Kompatibel cd-r media till Philips DVD
    By FactoryRacing in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-06-16, 13:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •